Jr. supporttekniker i social & utvecklande roll

Arbetsbeskrivning

Letar du efter en tjänst där du får möjlighet att utveckla din problemlösarförmåga såväl som din sociala sida? Är en variationsrik arbetsdag viktigt för dig? Skulle du trivas i en roll där du får arbeta i skift? Då är det dig vi letar efter.

Beskrivning
Perido söker en supporttekniker till en spännande och global kund som jobbar med en mängd olika tekniskt komplexa system. Här kommer du som är ganska ny inom supportområdet (lite erfarenhet krävs) att bli en del av en specifik grupp som jobbar med fokus på intern IT-support. Du kommer alltså att ta emot samtal från företagets anställda som sitter i olika delar av världen, och du kommer att få möjlighet att ta emot problem från andra tekniker så väl som högt uppsatta chefer. Det är med andra ord viktigt att du förutom ditt stor intresse för problemlösning och teknik också känner att det är roligt att utvecklas socialt och att sköta många olika kontakter. Du har ett grymt servicetänk och kan föra dialoger på svenska såväl som på engelska och du trivs med att vara ansiktet utåt för supportgruppen!

Ärendena som ni löser kan handla om lösenord, problem i AD, VPN, Blackberries, installationer av nya datorer och program, mailprobelm och en massa annat. Det är en stor variation på de problem som du får hantera, och de gruppens ansvarsområden utökas ständigt. Då gruppen finns på plats 24/7/365 innebär det att du kommer att jobba i skift. Dag som natt ska täckas, och det finns alltid någon på plats även under storhelger som julafton och nyårsafton. De flesta av passen är 12-timmarspass, och du kommer alltså att jobba några dagar för att sedan vara ledig några dagar. Självklart kommer du att ha möjlighet att önska vilka dagar du vill jobba på och på så sätt försöka anpassa schemat efter dina preferenser. Tjänsten är placerad på vår kunds kontor strax utanför centrala Stockholm.

Är det här supportrollen och möjligheten som du har letat efter? Varmt välkommen med din ansökan!

Kravprofil
-Gymnasieutbildning med IT-inriktning
-Erfarenhet av att jobba med support
-Meriterande med erfarenhet av att jobba i AD
-Social
-Flytande muntligt och skriftligt i svenska och engelska

I samband med anställning sker en säkerhetskontroll med utdrag i belastningsregistret.

Omfattning och tillträde
Heltid, tillsvidare. Tillträde snarast möjligt.

Ansökan
Skicka din ansökan med bifogat CV via e-post till rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnummer 10361DB i ärenderaden.

På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har annan akut fråga kan du mejla vår frågemejl (fraga@perido.se), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Referensnummer
10361DB

Kontakt
E-post ansökan: rekrytering@perido.se
Övriga frågor: fraga@perido.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido Skills AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 11 augusti 2014

Postadress

Stora Nygatan 27
STOCKHOLM, 11127

Liknande jobb


Software Support

Software Support

6 november 2024

Relationsskapande it-tekniker

6 november 2024

6 november 2024