Jula söker Sortimentscontroller

Arbetsbeskrivning

Jula är ett framgångsrikt och expansivt företag som erbjuder hemmafixare och proffs ett attraktivt sortiment till låga priser. Expansion är en tydlig del av Julas vision, här erbjuds goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Jula finns idag i Sverige, Norge och Polen.


Till strategiska teamet på inköp söker vi nu en Assortment Controller.
 
Det här gör man som Assortment Controller
 
Som Assortment Controller assisterar och utmanar du inköpsorganisationen att utveckla sortimentets lönsamhet och effektivitet, på kort och lång sikt. Du följer försäljningsrelaterade nyckeltal och utvecklar rutiner, processer och verktyg som stödjer inköpsaffären mot uppsatta mål. Du driver utvecklingsarbete och deltar i effektiviseringsprojekt inom ditt kompetensområde.
 
Du utgår hemifrån och är i Skara 1-2 dagar i veckan.
 
Det här är dina arbetsuppgifter
 

• Stötta affärsteamen med rapportering och uppföljning av försäljningsrelaterade nyckeltal och utveckling av sortimentets lönsamhetGenomföra rapportering och uppföljning av reaperioder och kampanjer
• Driva och utveckla rutiner,rapporter och verktyg som stödjer inköpsaffären mot uppsatta mål
• Driva och utveckla planerings,prognos-och budgetprocesser
• Ansvara för Prisverktyg och delta i utvecklinga av BI-verktyg
• Genomföra adhoc analyser och ta fram presentationsunderlag
• Diskussions stöd till beslutsfattare
 
Det här är din bakgrund och tidigare erfarenheter
 

• Vi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning mot ekonomi eller inköp.
• Du har yrkeserfarenhet av liknande arbetsuppgifter och vi ser gärna att du har erfarenhet från detaljhandel.
• Du besitter mycket goda kunskaper i Excel och databashantering, och är en van användare av BI och affärssystem.
• Du behärskar engelska väl i tal och skrift.
 
Det här är du som person
 
Vi söker dig som har strategisk förmåga, vågar utmana och besitter ett coachande förhållningssätt. För att lyckas med uppgiften är du som person analytisk, kommunikativ och målmedveten med egen drivkraft.
 
Du uppskattar att arbeta i en snabbagerande organisation med många parallella arbetsuppgifter. Du är strukturerad, van vid att prioritera och har en analytisk helhetssyn med affären i fokus. Som person besitter du en stor affärsförståelse med kunden i fokus. Du har en god förståelse för inköpsprocesser och retail.
 
Bra att veta
 
Tjänsten är tillsvidare på heltid med 6 månaders provanställning med placering på Julas huvudkontor i Skara. Du rapporterar till Strategisk Inköpschef. Vi har kollektivavtal med Unionen för tjänstemän.
 
Så här söker du 
Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka direkt, gärna i PDF-format, då vi håller intervjuer löpande.
 
I denna rekrytering samarbetar vi med Retail Recruitment och ansvarig rekryterare.

Sammanfattning

Liknande jobb


1 november 2024