Junior 1st line supporttekniker som brinner för service!

Arbetsbeskrivning

Junior 1st line supporttekniker som brinner för service!
Är du i början av din karriär och brinner för teknik och IT? Tycker du om att ha kontakt med människor och lösa tekniska problem?

Som 1st Line Supporttekniker kommer du ingå i ett stort Service Desk-team som främst kommer att lösa inkommande ärenden via telefon, genom vägledning eller fjärrstyrning. Du är ansiktet utåt och har mycket kontakt med användarna. Om ärendet blir för omfattande lämnar du över till 2nd line som tar över ärendet. Vi söker därför personer som både kan hjälpa kunden rent tekniskt men som även får kunden att känna sig väl bemött.

Vi söker dig som är i början av din karriär och som har gått IT-gymnasiet, har genomfört en eftergymnasial IT-utbildning och/eller har erfarenhet av arbete inom användarsupport. Du har ett passionerat intresse för IT och teknik, och du tycker att det verkar spännande att erbjuda världsklass teknisk support till användarna!

Krav

• Kunskaper inom Windows & Officepaketet
• Allmän kännedom kring PC, stationära- och bärbara datorer
• Kringutrustning, (skrivare, scanners, nätverk m.m.)
• Du behärskar svenska & engelska obehindrat i tal och skrift
Ett stort plus om du har erfarenhet av följande områden

• Erfarenhet av kundsupport
• Active Directory
• Exchange
• Ärendehanteringssystem
• Citrix
• ITIL
OBS! Ett utdrag ur belastningsregistret kommer att behövas innan anställning kan påbörjas. Därför kan det vara bra om man har det klart i förväg!

Vem är du?
Vi söker dig som är driven, plikttrogen och har stort engagemang i arbetet. För att lyckas bäst i rollen ser vi även att du är serviceminded, noggrann och vill vara en del av ett framgångsrikt bolag. Har du erfarenhet av kundbemötande tidigare är det ett stort plus!

Ansök nu!
Låter det intressant? Vänta inte med att skicka in din ansökan via vår hemsida då urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan annonsen har löpt ut. Vid frågor, kontakta Mustafa Lazem på mustafa.lazem@dfind.se eller 0722 371 180. Välkommen med din ansökan!

Hos Dfind IT blir du del av vår kompetenta IT-konsultstyrka som lever och andas våra värderingar Passion & Simplicity. Vi arbetar med intressanta och attraktiva företag i olika branscher, vilket gör konsultrollen utvecklande och stimulerande. Du får en dedikerad konsultchef som arbetar för att ge dig bästa möjliga förutsättningar att lyckas i konsultrollen, som följer upp hur du har det ute hos kund och coachar dig i din utveckling. Som anställd hos oss erbjuds du en trygg arbetsgivare med kollektivavtal, individuella utvecklingsplaner, utbildningar och sociala aktiviteter.

Uppdragsgivare: Dfind IT

Ort: Malmö

Omfattning: Heltid

Kontaktpersoner på detta företaget

Robin Hallman

Ann-Louise Nyman

Fanny Cederberg

Raisa Söderberg

Fredrik Svensson

Robin Hallman

Karolina Johnsson

Fanny Cederberg

Angelica Strand

Eva Tostgård

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dfind IT
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 15 november 2016

Besöksadress

Platensgatan 2 Linköping
None

Postadress

Platensgatan 2 Linköping
Linköping, 58220

Liknande jobb


24 december 2024

23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024

23 december 2024