OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi letar nu efter en Junior Account Manager som kommer ansvara för våra små- och medelstora kunder. Som Account Manager på AddPro driver du dina affärer i mål. Du har friheten att hitta nya lösningar och med hjälp av våra specialister internt finns också stora möjligheter att utveckla lösningar anpassade efter kundens behov. På AddPro samarbetar vi för att tillsammans nå både individuella och gemensamma mål.
Om du redan arbetade som Junior Account Manager skulle tre dagar kunna se ut såhär:
Igår startade du dagen med ett internt avstämningsmöte. Tillsammans med dina närmsta kollegor diskuterade ni nya affärer på väg in, nya tjänster och hur ni kan hjälpa varandra framåt. Du uppskattar den här dialogen i teamet, där du verkligen får möjlighet att dela och ta emot kunskaper. Dagen flyter på med både interna samtal och en hel del kunduppföljningar. Dagen avslutas med ett samtal med en ny kund som visat intresse för ett utvecklingsprojekt, det är ett mindre bolag utan egen IT-avdelning och de behöver utveckla sin hemsida och interna kommunikationskanaler.
Idag brygger du en god kopp kaffe och loggar in digitalt på ett av våra communitymöten. I dessa samlas individer från kompetensområden men även fler intressenter inom organisationen. Idag handlar det om Infrastructure och du deltar för att höra mer om deras vardag, finns det nya spännande tjänster du kan berätta om för dina kunder och hur går aktuella projekt? AddPro är guldpartners till Microsoft och kollegorna inom Infra är riktigt vassa inom sina respektive ansvarsområden och du vet att kunden alltid blir nöjd med resultatet. Innan lunch har du ett par avstämningsmöten med befintliga kunder, en del är nya för dig då du tagit över ansvaret efter en kollega som valt att specialisera sig inom andra områden på AddPro och du har bokat samtal för att presentera dig själv och ge dem en uppdatering kring våra kompetensområden. Du vet hur viktig den kontinuerliga dialogen är med våra kunder, det gäller att vara på tårna och ställa rätt frågor för att se om det finns nya möjligheter till samarbeten men också för att vara den naturliga kontaktpersonen när nya utmaningar dyker upp. Mer ofta än sällan lägger du på luren med ett nytt lead.
Imorgon är det dags att åka ut till kund för att följa upp hur deras pågående implementation går, i den här rollen har du flera hattar där du ibland även ansvarar för andra delar än just sälj. Du har helhetsansvar för kunden och då tillkommer ansvar för stora delar av processen. Du uppskattar att kunna följa kunden längre än endast i säljmötet och tycker om att få vara med och se resultatet av det du säljer. Lunchen äter några i teamet ihop på takterassen på The Edge där kontoret ligger, det är verkligen ett extra plus att kunna sitta där uppe vid soliga dagar. Efter lunch möter du upp en kollega på kontoret och tillsammans sätter ni er för att tillsammans förbereda ett presentationsmaterial som ni ska ha med er till ett kundmöte kommande vecka.
Det här tror vi om dig
För att trivas i rollen hos AddPro behöver du älska affärer och är nyfiken på de bästa lösningarna. Däremot behöver du inte vara IT-specialist; det har vi redan ett stort gäng konsulter som är. Vi söker dig som är i början av din säljkarriär, kanske har du varit innesäljare tidigare? Det viktigaste är att du brinner för affären, kundrelationer och har en vilja att lära och utvecklas. AddPro kommer erbjuda dig stora möjligheter till eget ansvar och flexibilitet, där du själv styr i mångt och mycket över din dag. Utvecklingsmöjligheterna är stora, här finns dels många erfarna kollegor att lära ifrån, dels en närvarande chef som kommer stötta dig i din väg framåt.
Vi söker dig som
- Har kunskap om IT-branschen
- Nyligen har startat upp din säljkarriär eller som nu vill ta steget till att bli Account Manager
- Trivs i kundrelationer och att driva affären, samtidigt som du förstår värdet av teamet och att ett samarbete är avgörande för en lyckad affär
- Talar och skriver flytande svenska och har goda kunskaper i engelska
The AddPro Way
AddPro stärker våra kunders konkurrenskraft genom att utveckla, utmana och digitalisera kundens verksamhet. Och kunderna älskar oss; de bedömer oss som marknadsledande inom verksamhetsnära IT*! Våra kunder är medelstora till stora företag och statliga förvaltningar som har höga krav på kompetens och support. Hos oss lever vi ”The AddPro Way” och brinner för innovation och förändring. Lagandan är stark och prestigelös där vi är hängivna att hjälpa varandra framåt. Oavsett uppgift i bolaget strävar vi alltid efter att bli bättre på det vi gör och möjligheten att påverka genom egna idéer och initiativ är stor. Du njuter av stor frihet och ansvar hos AddPro där vi vill underlätta för dig att lyckas såväl på jobbet som i privatlivet. Dessutom vill vi ha roligt under tiden - vi gör det med passion eller inte alls!
AddPro är ledande på att skapa operativa, taktiska och strategiska värden hos våra kunder enligt Radars stora leverantörskvalitetsgranskning 2021! :D
Är du vår nya kollega?
Är du nyfiken på tjänsten och har frågor? Kontakta då rekryterare Johanna Hedqvist, johanna.hedqvist@addpro.se, eller skriv din fråga i chatten här bredvid. Alla ansökningar och kontakter behandlas såklart konfidentiellt. Sista ansökningsdag är 2022-06-20 och vi kontaktar kandidater löpande så vi rekommenderar att du ansöker till tjänsten så snart du kan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Byrlind