OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för försäljning och vill följa med på en resa med ett snabbväxande företag inom medicinska skydds & engångsprodukter??
Vi letar efter våra nästa begåvade Account Manager som vill ha en raketstart eller fortsättning i sin karriär.
Därför är du vår nästa Account Manager
För att du har höga ambitioner, och vill jobba inom ett bolag där du snabbt kan göra karriär
För att du vill spela en central roll i att bygga upp en större kundbas för Amabilia Medical, i en unik och spännande bransch
För att du gillar att jobba självständigt, och inte är rädd för att lyfta luren
Om rollen
Som heltidsanställd Account Manager kommer du att få ta ansvar för säljprocesser, allt från nyförsäljning till utveckling av befintliga kunder. Det är inte ovanligt att besöka mässor, utställningar och kunder
På daglig basis jobba med prospektering, där du identifierar, kontaktar och bokar möten med potentiella kunder via mail, LinkedIn och primärt via telefon
Du kommer att vara baserad på vårt kontor i vackra Särö, ungefär 20 km söder om Göteborg där du initialt får introduktion av vår CEO, CMO och Key Account Managers
Vem är du?
Du har arbetserfarenhet inom B2B försäljning, alternativt nyexaminerad med rätt attityd!
Du är socialt begåvad, gillar att bygga relationer och har lätt för att etablera trovärdighet och älskar att prata i telefon
Du är självgående, övertygande i din presentation och en riktig doer!
Meriterande
Utbildning eller arbetserfarenhet inom följande områden:
Personal Protective Equipment
Medical & Dental
Clean & Facility
HoReCa (Hotel, Restaurang, Catering)
Office Supply
Språkkunskaper utöver svenska och engelska gärna holländska, tyska eller finska
Vad vi erbjuder
Flexibla arbetstider och på distans/annan ort när det behövs
Friskvårdsbidrag, utbildningar och support
Konkurrenskraftig lön och attraktiva bonussystem
Arbetsresor i Europa
Förmågan att påverka och forma din resa hos oss – potential att växa snabbt inom bolaget
All utrustning du behöver för att jobba bekvämt
Om oss
Amabilia Medical är en nordeuropeisk tillverkare/distributör av medicinsk och personlig skyddsutrustning. Vårt huvudkontor ligger i Särö, Kungsbacka.
I Amabilia Medicals företagsgrupp har vi över ett kvarts sekel erfarenhet av produktion, design, utveckling och logistik. Under Covid-19 pandemin har vårt affärsområde Medicare expanderat mycket kraftigt. Vi införskaffar våra PPE och medicinska produkter från noggrant utvalda och kontrollerade partnerfabriker, några av världens ledande och största tillverkare. Alla produkter är av högsta kvalitet, dokumenterade och fullt godkända av ackrediterade testinstitut. Vi är en betrodd och långsiktig leverantör till myndigheter, regioner, sjukhus, dentalkliniker, apotek, kontorsleverantörer, samt flertalet andra företag och industrier inom olika branscher i både Sverige och internationellt.
I företagsgruppen ingår även bla SCANDINAVIAN DESIGN GROUP WEST AB som är ett familjeägt design- och produktionsbolag, grundat år 2000.
Vägen framåt
Ansökan ska innehålla CV och gärna kort summering om varför just du är vår nästa stjärna!
Urval sker löpande. Vi ser gärna tillträde snarast, men är flexibla för rätt kandidat.
Ansökan skickas per mail till job@sdgab.com. Märk ansökan med ”Account Manager Amabilia”.
Mer om oss https://www.amabiliamedical.com/
Varmt välkommen med din ansökan!
PS. vi önskar ej hjälp med rekrytering av 3:e part
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.