OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Babcock Scandinavian Air Ambulance söker Junior Accountant
Babcock Scandinavian AirAmbulance är Nordens största ambulansflygföretag, med verksamhet i Sverige, Norge och Finland. Företaget är en del av den internationella koncernen Babcock International Group. Våra ambulanshelikoptrar utför akutuppdrag och medicinska transporter dygnet runt och över större delen av Sverige och i norra Finland. De medicinsk inredda flygplanen är tillgängliga dygnet runt i Sverige. Verksamheten kommer under 2019 att utökas när bolaget även kommer att driva all medicinsk flygplanstrafik i Norge.
Beskrivning:
Som Junior Accountant för vår verksamhet i Sverige kommer ditt främsta arbete bestå av att hantera leverantörsreskontra, en del kundfakturering inklusive vidarefakturering samt momshantering. Ansvarig för avstämning av vissa balanskonton samt rapportering till Skatteverk. I övrigt består tjänsten av att delta i normala uppgifter som en ekonomifunktion utför. Lättare boksluts- och rapporteringsuppgifter förekommer och du kommer även vara delaktig i ett förbättringsarbete inom ekonomifunktionen. Du ingår i ett team av 6 medarbetare i Sverige, med kollegor inom samma grupp i Finland och Norge. Hos oss får du chansen att starta från grunden inom ekonomiområdet och växa både kunskapsmässigt och som person.
Kvalifikationer:
Du har minst ekonomiutbildning från universitet, högskola eller yrkesutbildning som ex. FEI. Arbetslivserfarenhet är inget krav men 2-5 års arbete anses som meriterande. Som person ser vi att du är intresserad av att lösa uppgifter på ett smidigt sätt och har ett gott öga för samarbete. Ett intresse för ordning och reda är till fördel. Vi ser gärna att du inte är blyg för att prova nya metoder och utmana befintliga rutiner för att effektivisera befintliga processer. Då arbetsuppgifterna inom ekonomifunktionen till viss del består av bokslut är det viktigt att kunna hantera deadlines och slutföra arbetsuppgifter i tid. En fallenhet för system anses vara till fördel.
Dina personliga kännetecken:
Har enkelt för att kommunicera både i tal och skrift
Du är prestigelös och har i stället en lösa problem-mentalitet
Gillar att ta ansvar och slutföra tillfälliga arbetsuppgifter
Du hanterar stress på ett bra sätt och är flexibel då arbetsbelastningen förändras vid bokslut och andra ”deadlines”
Du är flytande i svenska och engelska, både tal och skrift
Du har grundläggande kunskap i de vanligaste Office-programmen
Anställningsform:
Tillsvidare med provanställning, dagtid, flexibel arbetstid.
Övrig information:
Intervjuer kommer att hållas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Arbetsplats:
Stockholm-Arlanda, vi erbjuder även möjlighet till en hybridlösning mellan kontor och distans.
Sista ansökningsdag 31 mars 2022.
Ansökan mailas till Erika.Lundegardh@babcockinternational.com
För mer information om företaget:
www.babcocknordics.com