Junior Accountant - Vikariat

Junior Accountant - Vikariat

Arbetsbeskrivning

Om Babcock Scandinavian AirAmbulance

Babcock Scandinavian AirAmbulance är Nordens största ambulansflygföretag, med verksamhet i Sverige, Norge och Finland. Företaget är en del av den internationella koncernen Babcock International Group. Våra ambulanshelikoptrar utför akutuppdrag och medicinska transporter dygnet runt och över större delen av Sverige och i norra Finland. De medicinsk inredda flygplanen är tillgängliga dygnet runt i Sverige. Verksamheten har under 2019 utökats då bolaget driver all medicinsk flygplanstrafik i Norge.

Nu söker vi en vikarie till rollen som Junior Accountant till teamet på vårt nya kontor vid Arlanda flygplats (Office One)

I denna rekrytering samarbetar vi med Rekryteringsstyrkan i Norden AB

Om rollen

Då vår nuvarande junior accountant går på föräldraledighet så söker vi nu hennes ersättare på en interimslöning i sex månader med start i november.

I rollen som Junior Accountant för vår verksamhet i Sverige kommer ditt främsta arbete bestå av att hantera leverantörsreskontra och bokföring. I övrigt består tjänsten av att delta i vanligt förekommande arbetsuppgifter som en ekonomifunktion utför. Lättare boksluts- och rapporteringsuppgifter och vara delaktig i ett förbättringsarbete inom ekonomifunktionen. Du ingår i ett team av 6 medarbetare i Sverige, med kollegor inom samma grupp i Finland och Norge. Hos oss får du chansen att starta från grunden inom ekonomiområdet och växa både kunskapsmässigt och som person.



Erfarenhet och kompetenser

Vi tror rollen passar dig som har ekonomisk utbildning med något eller några års arbetslivserfarenhet. Som person ser vi att du är intresserad av att lösa uppgifter på ett smidigt sätt och har ett gott öga för samarbete. Ett intresse för ordning och reda är till fördel. Vi ser gärna att du inte är blyg för att prova nya metoder och utmana befintliga rutiner för att effektivisera nuvarande processer. Då arbetsuppgifterna inom ekonomifunktionen till viss del består av bokslut är det viktigt att kunna hantera deadlines och slutföra arbetsuppgifter i tid. En fallenhet för system anses vara till fördel.



Som person ser vi även att du;

- har enkelt för att kommunicera både i tal och skrift
- är prestigelös och är en problemlösare
- gillar att ta ansvar och slutföra tillfälliga arbetsuppgifter
- hanterar stress på ett bra sätt och är flexibel då arbetsbelastningen förändras vid bokslut och andra ”deadlines”
- har grundläggande kunskap i officepaketet
- flytande svenska och engelska i tal och skrift


Du erbjuds en arbetsplats med ett roligt driv, en positiv anda och en lösningsorienterad framtoning.

Ansökan

Tjänsten är ett vikariat på sex månader och anställningen är som konsult via Rekryteringsstyrkan i Norden AB.

Alla frågor om tjänsten besvaras av vår rekryteringskonsult Peggy Cussil via mail, peggy@rekryteringsstyrkan.se eller telefon 070 796 2061.

Urvalsprocess och intervjuer sker löpande och kan komma att vara tillsatt innan sista ansökningsdag som är 15:e oktober

Ansökan gör du här nedan

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Rekryteringsstyrkan
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 september 2020
  • Ansök senast: 17 mars 2021

Liknande jobb


Ekonomiassistent leverantörsreskontra – tidsbegränsad anställning

Ekonomiassistent leverantörsreskontra – tidsbegränsad anställning

29 oktober 2024

29 oktober 2024