OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
I din roll som Accountant på ADB Safegate, som är ett internationellt bolag, kommer du att arbeta med både enklare bokföring och mer kvalificerade arbetsuppgifter som tex. avstämning av moms, cash forecast, månadsbokslut och andra avstämningar. Eftersom det är en liten ekonomienhet så behöver du kunna hjälpa till både högt och lågt och trivas med det. I tjänsten kommer det att finnas möjligheter till utveckling.
Ansvarsområden
Löpande bokföring, dagligen
Kund- och leverantörsreskontra
Avstämningar
Moms och skatteavstämningar och rapporteringar
In och utbetalningar
Cash forecast
Intercompany avstämningar
Stötta vid månadsbokslut och årsbokslut
Andra ad-hoc uppgifter som kan komma på en liten ekonomiavdelning där teamet behöver stötta varandra för att kunna leverera i tid
Arbetstider
heltid, tillsvidaretjänst hos ADB Safegate, med provanställning om 6 månader
Kvalifikationer
Akademisk examen från högskola inom ekonomi eller en YH-utbildnings om ger motsvarande kunskaper. Vi söker en person som har skaffat sig lite redovisnings erfarenheter i ca 1-3 år.
Viktigt att ha goda kunskaper i Microsoft Office och extra viktigt är att ha mycket goda kunskaper i Excel, vilket är en fördel. Systemkunskaper inom SAP är ett plus och underlättar introduktionen, men andra stora ekonomisystem är också meriterande.
Koncernspråket är Engelska så vi behöver din ansökan skriven på Engelska för att underlätta i rekryteringen.
Vi söker en person som dels är i början av sin karriär, som vill utvecklas och har ett intresse av att utveckla/förenkla arbetsuppgifterna. Arbetet kommer vara både rutinuppgifter och kommer även ge nya utmaningar, så du bör vilja ha en helhetssyn.
Ansökan
Ansök via denna länk och så snart som möjligt eftersom vi förväntar oss att du kan börja på tjänsten i mitten av augusti 2020. Vid frågor kontakta:
mig på ursula.ekelund@randstad.se
Om företaget
ADB Safegate is a global organization, we have colleagues from all around the globe and it is important that you feel comfortable in a multicultural environment. We work as a team and therefore it is highly important that you are humble, prestigeless and take responsibility for your work and the company. You are structured and used to work with strict deadlines. The role requires that you like to work independently but also that you appreciate to be a part of a team.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044