Junior administrativ assistent till Vinge!

Junior administrativ assistent till Vinge!

Arbetsbeskrivning

Vinge är en av Nordens största affärsjuridiska advokatbyråer. Inom Vinges Affärsstöd är tempot högt och som medarbetare här får du en utmanande roll. Du som arbetar här får inblick i affärsjuridikens olika områden och bidrar med just din kunskap till Vinges affär. Miljön är kunskapsintensiv med stora möjligheter till utveckling. Affärsstöd på Vinge utgörs av vår assistentorganisation samt ekonomi‑ och löneavdelning, marknad och kommunikation, HR, IT, Knowledge management, bibliotek, kontorsservice, risk and quality management och reception. Vi pratar ofta om den Vingeanda som gör vår arbetsplats så speciell. Den bygger på engagemang, viljan att göra skillnad, förmågan att se lösningar och att vi alltid ställer upp för varandra. Lika självklart som att vi delar med oss av vår kunskap, engagerar vi oss i nya projekt för att ständigt utveckla oss själva, varandra och Vinges tjänster.

Vinges värld är full av kontraster. Den är både konkret och dynamisk. Den är professionell men också fylld av gemenskap och glädje. Vi använder ett klassiskt verktyg, juridiken, men för att göra det väl behöver vi vara flexibla och nytänkande och agera i samtiden. Hos oss finns alltid nyanser, alternativ och vägval. Mitt i allt det här hittar vi en balans och en gemensam styrka. En medvetenhet om att vi är på väg och har alla möjligheter att göra skillnad. Välkommen till oss. Precis som du är.

Din roll

Till följd av att vår kund växer är de nu i behov av en junior assistent att förstärka deras team. Du kommer att vara en viktig del i att skapa ett starkt och professionellt administrativt team till juristerna. Vi söker dig som brinner för service och som vill satsa på assistentrollen långsiktigt. Rollen kommer att förändras över tid och det finns potential att växa och utvecklas med spännande arbetsuppgifter. För att lyckas i rollen som junior assistent hos oss behöver du vara prestigelös i ditt sätt, ha en utpräglad can-do mentalitet och hög integritet. Du behöver även ha en naturlig känsla för att organisera ditt arbete, vara noggrann och en vilja att lära dig mer för att lyckas i rollen.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Möteshanteringar
- Hotell-och Resebokningar
- Lunch- och middagsbeställningar
- Kick-off och andra event
- Administration i samband med bolagsstämmor såsom registrering av kallelser
- Administration kring våra transaktioner
- Administration i samband med nya medarbetare i gruppen
- Löpande uppgifter som t.ex sammanställningar, mailutskick m.m.
- Övriga administrativa arbetsuppgifter efter behov


Clevry ansvarar för rekryteringsprocessen men anställningen sker direkt hos vår kund.

Start: omgående

Arbetstider: 9-17.30

Kontor: Östermalm

Din profil

I den här rollen är det dina personliga egenskaper som är viktigast för en framgångsrik matchning. Du är strukturerad, levererar med hög kvalitet och arbetar fokuserat med kundens behov i första rummet. Du uttrycker dig korrekt i tal och skrift på svenska såväl som engelska. Vidare har du goda kunskaper i Office-paketet och känner dig bekväm med att arbeta i högt tempo med eget driv för att leverera bästa tänkbara slutresultat. För att trivas hos vår kund ser vi att du värdesätter professionalitet och engagemang på arbetsplatsen. Du kommer att vara en del av ett team som kontinuerligt stöttar och avlastar varandra och som även värdesätter att ha kul under tiden.

Vi ser att du som söker har en gymnasieexamen samt har arbetat med administration tidigare, gärna av komplex karaktär. Du har även, i samma roll eller tidigare i din karriär, arbetat fokuserat med service och kundbemötande. I denna rekryteringsprocess kommer vi för kundens räkning att kräva ett utdrag ur belastningsregistret. Vi tillämpar en löpande rekryteringsprocess och ser fram emot din ansökan!

Om Clevry

I över 30 år har Clevry varit en game changer för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Rekryteringsprocessen

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clevry
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 november 2021
  • Ansök senast: 21 april 2022

Liknande jobb


28 november 2024

26 november 2024