OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en junior Administratör inom Clearingen/Treasury Operations till en av våra kunder i Stockholm. Här får du möjligheten att arbeta i en kritisk roll där noggrannhet och struktur är avgörande. I denna roll delar du arbetsuppgifter med ditt team, men du kommer även att ha självständiga ansvarsområden och egna uppgifter. Kärnan i ditt uppdrag kännetecknas av att analysera och granska finansiella transaktioner och betalningar med fokus på säkra betalningsflöden.
Dina arbetsuppgifter inkluderar
• Kontroll och avstämning av bankens betalflöden via Riksbanken.
• Hantering av operativ likviditet samt registrering av betalningsuppdrag och kontoavstämningar.
• Genomföra ränteändringar och hantera SWIFT-meddelanden.
• Stödja projekt och specifika personer inom organisationen genom administrativ support.
• Delta i planering och schemaläggning enligt behov.
Vem är du?
Du är en nyfiken och serviceinriktad lagspelare med stark kommunikativ förmåga och sinne för struktur. Du tycker om att hjälpa andra och inser vikten av dokumentation och noggrannhet i ditt arbete. Du har en stark drivkraft att lära dig nya saker och är ödmjuk i samarbetet med andra.
För att lyckas i rollen ser vi att du har:
• Högskoleutbildning inom ekonomi och en junior erfarenhet inom området.
• Ett sinne för ordning och reda samt en förmåga att följa standardiserade processer och policys.
• Starka språkkunskaper i både svenska och engelska.
• En flexibel inställning och lösningsorienterad approach till utmaningar.
• God förmåga att arbeta självständigt med enklare uppgifter, men även under ledning i mer komplexa situationer.
Praktisk information:
Plats: Centrala Stockholm
Startdatum: 16 december 2024
Slutdatum: 15 juni 2025
Anställningsform: Konsultuppdraget pågår i 6 månader där det finns möjlighet
till direktanställning.
Arbetstid: 38,5 timmar per vecka, med viss flexibilitet i arbetstiderna (start kl. 7.00 vissa dagar och slut kl. 17.30 andra dagar)
Vi erbjuder en utvecklande arbetsmiljö där du får möjlighet att växa och utmanas i en spännande roll med kompetenta kollegor. Ansök redan idag då vi arbetar med löpande urval och intervjuer!
Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.