OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Vi ser om ditt hus! Bredablickgruppens ambition är att vara en heltäckande partner inom fastighetsbranschen. Vi består av bland annat de tre bolagen: Bredablick Förvaltning, Bredablick Facility Services och Sustend. Denna roll är för Bredablick Förvaltning och mer specifikt vår Inkassogrupp.
Med en stark tillväxtorienterad kultur är vi ett bolag som växer kraftigt år för år med en arbetsmiljö som präglas av entreprenörsanda och driv. Vi erbjuder en resa fylld med spännande möten, lärorika uppgifter och där stor möjlighet ges att bidra till företagets utveckling. Läs gärna mer om oss och vår historia här! (https://bredablickgruppen.se/om-oss/)
Om tjänsten
Som administratör i vår inkassogrupp arbetar du med inkassouppdrag åt Bredablicks kunder samt åt våra egna bolag inom koncernen. Du hanterar inkommande telefon och e-post korrespondens både internt och externt, förklarar regelverket kring inkasso för kollegor, ger rekommendationer till kunder om de inkassotjänster vi erbjuder samt förhandlar fram frivilliga betalningsuppgörelser med dem som har en skuld att betala.
Dina främsta arbetsuppgifter inkluderar:
- Betalningspåminnelser och krav
- Betalningsföreläggande
- Mejlförfrågningar & telefonkontakt internt mellan avdelningar /externt med den som har en skuld att betala samt med kronofogden och andra myndigheter.
- Förfrågningar från Kronofogden
- Avbetalningsplaner
- Bevakning av skuldsaneringsärende och utlandsinkasso
- Reskontrahantering
Vi söker dig som
- Har som lägst slutförd gymnasieutbildning, har du läst eftergymnasiala kurser inom ekonomi eller juridik ses det som ett plus
- Har erfarenhet som administratör, kundtjänst eller likvärdigt
- Har god vana att hantera system
- Mycket goda kunskaper i svenska, i tal så väl som i skrift
Har du dessutom kunskap om hela inkassoflödet eller arbetat med delar av det så ses det som meriterande, men är inget krav för det lär du dig om du har rätt inställning och ambition.
För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du som person har/ är:
- Mycket god samarbetsförmåga
- Noggrann och har ett öga för siffror
- Strukturerad och kan hantera en större mängd ny information
- Kommunikativ och skicklig på att ta samtal med personer i svåra situationer, du kan vara empatisk men samtidigt bestämd när det behövs
Övrig information
- Placering: Vårt kontor i Malmö, Norra hamnen/ Saltimporten
- Arbetstider: Kontorstider, 08.00 - 17.00
- Omfattning: Heltid, tillsvidare med 6 mån provanställning
- Start: Enligt överenskommelse, önskvärt så snart som möjligt
Låter det intressant? Vi ser fram emot din ansökan! Du skickar in genom att klicka på "Ansök tjänst" här nedan. Du skickar in CV och besvarar ett antal urvalsfrågor. Vi tar för denna process inte emot personligt brev. Vidare i processen följer ett test, telefonavstämning och två intervjuer.