OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter
Vi söker en orderadministratör till vår kund i Västerås. Om du är intresserad av att kommunicera med kunder och ta ansvar för deras beställningar och inköp, kan denna position vara rätt för dig! Som orderadministratör kommer du att ta emot och behandla kundbeställningar samt hantera inköp och fakturering. Du kommer att ha regelbunden kontakt med kundens fabrik i Italien och andra leverantörer för att följa upp och övervaka inköp.
Kundservice
- Du är den primära kontaktpersonen för beställningar från kunder, både via telefon och e-post.
- Du ansvarar för att ta emot och dokumentera inkommande kundorder.
- Du kommunicerar både inom företaget och med externa parter angående eventuella förseningar eller förändringar som rör kundorder.
- Du hanterar och besvarar kundfrågor, och vidarebefordrar frågor till rätt person inom organisationen.
Inköp
- Ansvarar för att beställa både direkt och indirekt material och tjänster från fabriken samt andra leverantörer.
- Övervakar och följer upp inköp från fabriken och andra leverantörer.
- Underhåller regelbunden kommunikation med leverantörer och ger återkoppling vid eventuella kvalitetsproblem.
Övrigt
- Har ansvaret för att fakturera kunderna när leveransen är klar.
- Medverkar i att förbättra och uppdatera ordersystemet och befintliga processer och rutiner.
Krav
- Gymnasieutbildning.
- Tidigare yrkeserfarenhet, helst inom service och/eller administration.
- Du har goda kunskaper inom datorer och system.
- Du kommunicerar flytande på både svenska och engelska, både i tal och skrift.
- Du är bra på att samarbeta med andra och har samtidigt förmågan att arbeta självständigt och prioritera uppgifter.
- Du är välorganiserad och har en problemlösande inställning med fokus på kundnöjdhet.
Meriterande
- Du har tidigare erfarenhet inom kundtjänst, orderregistrering samt inköp.
- Du har tidigare arbetat med SAP.
- Det är ett plus om du har en eftergymnasial utbildning.
Tillträde och ansökan
Startdatum: 2024-02-18
Slutdatum: 2025-02-28
Sista ansökningsdagen: 2024-02-06
Ort: Västerås
Kontaktperson: +46 790 06 27 11
Urval och intervjuer sker löpande!
Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.