OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 3 månader, gärna perioden 15 maj till 15 augusti. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Schenker.
Om företaget:
DB Schenker i Sverige, som ingår i en global koncern, arbetar med att leverera logistiktjänster världen över. De erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter och konsulttjänster till att leverera lager- och logistiklösningar. Efter nästan 100 års verksamhet är de marknadsledande på den svenska marknaden. För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. De erbjuder personlig och yrkesmässig utveckling i ett multinationellt företag och arbetar aktivt med hälsa och gemenskap för en lustfylld arbetsmiljö. DB Schenker andas familjär stämning och de tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad!
Som medarbetare blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 72 000 kollegor över hela världen, varav ca 4 000 på ett 50-tal orter i Sverige. Tjänsten är placerad i Vänersborg och du blir en del av ett team om 4 personer som präglas av nära samarbete och god gemenskap.
Arbetsuppgifter:
Som administratör arbetar du med administration kring transporter och leveranser. Du utför även kompletterande registreringar och rättningar av transporter och även skapa frakthandlingar. Du arbetar i deras interna ärendehanteringssystem. Som administratör har du flertalet interna och externa kontaktytor, däribland kunder för att säkerställa deras leveranser. Du stöttar både kunder som är privatpersoner och företag. Vidare tar du emot kunder som kommer till deras terminal och är behjälplig. Här blir du en del av ett team med god sammanhållning och du erbjuds en gedigen introduktion.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Avslutad gymnasial utbildning
• God system- och datorvana
• Goda kunskaper i svenska och engelska
• Du har tidigare arbetslivserfarenhet, gärna inom service
I rollen som administratör arbetar du tätt ihop med ditt team, därför är det viktigt att du uppskattar att jobba tillsammans med andra. Vi tror att du som söker är en person med sinne för struktur och detaljer som trivs i en roll där du får ge god service till andra. Som person uppskattar du att skapa god kontakt med kunder och att lösa problem som bidrar till nöjda kunder. Du bidrar med idéer och nya perspektiv och har ett intresse för att lära dig nya saker och att testa på nya tillvägagångssätt. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan att strukturera och prioritera ditt arbete utefter de ärenden som uppkommer.
Övrig information:
Start: 15 Maj.
Plats:Vänersborg.
Lön:Enligt överenskommelse.
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord:Administratör, administration, koordinator, kundservicemedarbetare, kundtjänstmedarbetare, kundservice, kundtjänst, kundsupport, support, logistik, transport, heltid, konsult, Vänersborg, spedition
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund