Junior Administratör till Intrum

Junior Administratör till Intrum

Arbetsbeskrivning

Intrum är den branschledande leverantören av kredithanteringstjänster. Vår verksamhet handlar om att hjälpa andra. Vi hjälper skuldsatta ut ur en svår situation. Vi hjälper företag att få betalt, så att de kan växa, anställa och blomstra. Vilken i sin tur är bra för hela samhällsekonomin. Tillsammans med oss blir du en viktig del av kretsloppet. Det ger en djupare mening till din insats. Som ett positivt tillägg till alla de karriärutvecklingsmöjligheter vår stora och varierande verksamhet erbjuder.

Är du i början av din karriär och vill jobba med en blandning av kundkontakter, service och administration? Har du intresse av ekonomi och gärna jobbar med internationella kontakter? Då har vi ditt nästa jobb!

Om du dessutom kan och vill börja jobba hos oss direkt, eller inom en månad, så ska du absolut skicka oss en presentation av dig själv.

Vårt uppdrag är att hjälpa vår kund att få betalt från sin kund, även då personen eller företaget finns utomlands. Som administratör hos oss kommer du samarbeta med kollegorna i teamet och stötta dem med administrativa uppgifter. Du kommer också ha kontakt med flera interna funktioner som Intrums team för kundrådgivning och försäljning.

Eftersom vi ansvarar för Intrums internationella ärenden sker all kommunikation på engelska till våra systerkontor i andra länder, partners och till viss del våra kunder.


Om rollen
Som administratör kommer du att hantera administration i våra produktionssystem, uppdatera och hålla rutinbeskrivningar levande samt svara på frågor från kunder och agera rådgivare. Din insats blir viktig för att våra tjänster ska hålla en hög kvalitet och helst överträffa kundernas förväntningar.

Till din hjälp har du rutiner och regelverk, Intrums värderingar, policys och avtal. Självklart finns hela teamet av erfarna kollegor också till din hjälp, så den här rollen blir ett perfekt steg för dig som vill gå mot mer administration i din arbetsvardag.

Arbetsuppgifter:

* Administrera ekonomiska transaktioner.
* Ansvara för inkommande post och mail från slutkund, kund, ombud och ibland myndigheter.
* Ta kundsamtal och hjälpa och ge service till våra kunder.
* Handlägga administrativa åtgärdslistor i produktionssystemet.
* Genomföra debiteringar och faktureringar i ärenden och på kundnivå.
* Följa avtal, rutinbeskrivningar, manualer, mallar och befogenheter
* Vara aktiv i vårt förbättringsarbete genom att komma med förbättringsförslag i den dagliga verksamheten och delta i interna förbättringsprojekt
* Guida kunder i vår kundportal Intrum Web.
* Motiveras av att nå de egna och teamets gemensamma mål.
* Och inte minst viktigt: Ha roligt i vardagen, samarbeta och bidra till vår goda stämning i teamet!

Om dig
För att trivas i rollen som administratör hos oss tror vi att du har några års erfarenhet från arbete i kundnära roller, kanske inom service, handel, kafé eller liknande och att du har en naturlig fallenhet för administration och ekonomi. Du har förmåga att bygga goda relationer, samtidigt som du är en strukturerad, noggrann med detaljer och ansvarsfull person. Om du vill röra dig mot ett mer administrativt arbete, men inte tappa kundkontakten, är det här jobbet perfekt för dig.

Vi tror att du har intresse av och lätt för att lära dig nya system och förmåga att se helheten i vår verksamhet, för att förstå hur viktigt det är att allt blir rätt och ingenting administrativt missas.

Hos oss i International får du chansen att använda dina språkkunskaper och du kommer att få nytta av att du behärskar både svenska och engelska flytande. Om du kan fler språk är det förstås positivt.

Om du har erfarenhet från inkasso, finans eller likande branscher är det meriterande, men inte nödvändigt. Viktigast är att du är rätt person och har intresse av att arbeta med administration och erfarenhet av service och kunder - resten kommer vi att lära dig. Viktigt är också att du kan starta din anställning inom kort, helst direkt.

Vi erbjuder

Intrum leder vägen mot en sund ekonomi. Vår verksamhet handlar om att hjälpa andra. Vi hjälper skuldsatta ut ur en svår situation och vi hjälper företag få betalt, så att de kan växa, anställa och blomstra, vilken i sin tur är bra för hela samhällsekonomin. Din insats kommer att göra skillnad för många. Dessutom får du del av de karriärutvecklingsmöjligheter vår stora och varierande verksamhet erbjuder.

Vi vet att våra medarbetare är vår viktigaste tillgång och arbetar aktivt med att kunna erbjuda en riktigt bra arbetsmiljö, ett gott ledarskap och fina anställningsförmåner bl.a. ett generöst friskvårdsbidrag. Vi har frihet under ansvar och leverans är det som räknas. Vi har respekt för livspusslet och uppmuntrar en flexibel arbetssituation.

Vi arbetar behovsanpassat i ett nytt och modernt kontor i Sickla, med goda kommunikationer till stora delar av Stockholm



Om tjänsten

Tjänsten som administratör är heltid med placering i Sickla, Nacka. Det är en tillsvidareanställning med start i provanställning. Man ingår i vårt team International, inom Client Delivery, som består av 8 personer och närmaste chef är Team Manager, Malin Jensen.

Sista ansökningsdag är 24 september 2021.

Varmt välkommen med din ansökan!

Är du intresserad?
Ansök genom att klicka på "Skicka ansökan"
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare så skicka din ansökan redan idag. Vi ser fram emot att få träffa dig!

Kontaktpersoner på detta företaget

1) Patrik Fredricson (Team Manager Client Delivery)
Patrik.Fredricson@intrum.com
2) Lena Glaad (Ordförande Unionen Stockholm)
0854610318

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Intrum Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 september 2021
  • Ansök senast: 23 september 2021

Besöksadress

Hesselmans torg 14, Nacka
None

Postadress

Hesselmans torg 14, Nacka
Stockholm, 10524

Liknande jobb