Junior Administratör till Svea Bank

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en initiativtagande och hjälpsam Junior Administratör till vår avdelning Payson som arbetar med betallösningar inom e-handel på Svea Bank. Har du en positiv inställning och vill vara en del av ett mindre team som alltid strävar efter att ge bästa service? Då kan den här tjänsten vara något för dig!

Om rollen
I rollen som Junior Administratör kommer du att få möjlighet att arbeta i en varierad roll, både inom AML och vara behjälplig inom kundvård. Du blir ansvariges högra hand och kan på sikt utvecklas mer självständigt i rollen. Du förväntas tillsammans med dina kollegor inom AML vara ett stöd för affärsområdet i detta arbete genom att tillsammans med ansvarig AML-kollega granska, utreda och rapportera transaktioner samt arbeta med KYC. Dessutom kommer du att agera stöd i teamet för kundvård, där bibehålla relationer med nuvarande kunder och upprätthålla mersälj är det största fokuset. Rollen fokuserar primärt på AML relaterade uppgifter men kan på sikt bli mer involverad i arbetet för att vårda nuvarande relationer med avdelningens befintliga samt nya kunder. Rollen innebär många kontaktytor, såväl med både interna och externa partner. Arbetsuppgifter som ingår i rollen är bl.a.:


- Transaktionsmonitorering

- Hantera ansökningar med syfte att utföra riskbaserad kundanalys inom processen för KYC

- Bibehålla kundrelationer

- Onboarding av nya kunder enligt gällande krav för inhämtande av kundkännedom

- Löpande monitorera transaktionsflöden i områdets produkter utifrån ett risk och AML-perspektiv

Vem söker vi?
För att trivas i rollen som Junior Administratör hos oss behöver du vara noggrann, kommunikativ och trivs med driva ditt arbete framåt. Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av kundservice eller administrativ tjänst, men även annan arbetslivserfarenhet och rätt inställning är en bra förutsättning för att ta dig an denna roll. Meriterande om du kommit i kontakt med AML tidigare, men detta är inget krav. Du kommer ingå i ett mindre team där man hjälps åt när det är tidvis kan vara högt tempo, så vi ser gärna att du har lätt att samarbeta men också är flexibel och ansvarstagande i ditt arbete. Vi tror också att du tar egna initiativ, arbetar på ett strukturerat sätt och har ett nyfiket tänk på att lära dig mer om dessa områden. Vidare hoppas vi att du som söker kan bidra med en positiv och härlig inställning till vårt team och du har goda kunskaper i svenska och engelska, såväl tal som skrift.

Om Svea
Svea är en koncern med finansiell verksamhet i ett flertal europeiska länder och har över 2000 anställda. Med fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en utpräglat familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Arenastaden, Solna.

Ansökan
Vi tar inte emot ansökningar via mail. Urval och intervjuer sker löpande och vi önskar att tillsätta tjänsten så snart som möjligt, så skicka in din ansökan redan idag. Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till rekryterare Fredrika Engelin på fredrika.engelin@svea.com.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svea
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 mars 2023
  • Ansök senast: 24 augusti 2023

Liknande jobb


Personalplanerare

Personalplanerare

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024