OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du utbildad inom Kemi och vill starta din karriär på ett utav Sveriges större företag? Då vill vi gärna komma i kontakt med dig - Ansök idag!
Dina arbetsuppgifter
Som Analytiskkemist hos vår kund kommer du att jobba med Research and Development. Exakta arbetsuppgifter beror på vilken typ av profil just du som söker har men den bransch du kommer att jobba inom är medicinteknik och läkemedel. Då du är nyutexaminerad alternativt junior inom området så kommer detta vara en plats där du kommer bygga på din expertis och det är något vår kund jobbar hårt för att du ska göra genom en väl genomtänkt introduktion som innehåller både mentorskap och din egna utvecklingsplan tillsammans med mycket mer.
Vii ser gärna att du har kunskap eller erfarenhet inom:
- HPLC
- Kromatografi (protein rening)
- spädningar till Biacore assays
- koncentrationsbestämningar med SEC
- ELISA
- assistera i arbete med LC-MS
Vi förstår att listan är lång och det är inget krav att du ska kunna allt, har du kunskap eller erfarenhet inom något av detta så räcker det för oss!
Om företaget
Vår kund är ett ingenjörs- och konsultföretag med uppdrag inom energi, industri och infrastruktur.
De är ett ledande teknikkonsultföretag med kunskap som vilar på hundraårig erfarenhet. De erbjuder kvalificerade tjänster och lösningar för industrins processer, för infrastrukturella projekt och vid utvecklingen av produkter och IT-system. De är även en ledande aktör inom kontroll och besiktning. Företaget har idag ungefär 7000 medarbetare och en årlig omsättning på ungefär 8 miljarder SEK. Mer information om företaget ges vid intervjutillfället.
Din profil
Skallkrav:
- Högskole-/Civilingenjör inom kemi
- Svenska & engelska i tal och skrift
Meriterande:
- Relevant arbetslivserfarenhet (extra jobb, sommarjobb mm.)
- Studerat utomlands
- B-Körkort
Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.
Villkor
Omfattning: Heltid
Placering: Uppsala
Start: Omgående, enligt överenskommelse (helst start inom 1 månad)
Urval sker löpande, kom in med din ansökan idag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996