Junior anbudsansvarig som vill utvecklas

Arbetsbeskrivning

Junior anbudsansvarig som vill utvecklas
Vill du fortsätta att utvecklas inom anbudsarbetet mot offentlig sektor? Nu har du chansen! Hermods affärsstöd Försäljning och Anbud söker en junior anbudsansvarig. Tjänsten är ett föräldravikariat på cirka ett år.

Affärsstöd Försäljning och Anbud består av 6 personer (försäljnings- och anbudschef, anbudsansvarig, skribent och avtalskontroller). Hermods sitter i moderna och trivsamma lokaler, centralt belägna i Stockholms City.

Arbetsbeskrivning:

Utifrån beslut kring vilka upphandlingar Hermods ska inge anbud på, är det din uppgift att skapa en uppdragsbeskrivning som sedan kommer att distribueras till aktuell anbudsansvarig. För de anbud som du själv kommer att ansvara för, skapar du dessutom en tidplan innehållande aktiviteter för aktuell anbudsgrupp. I rollen som projektledare är det viktigt att du har förmågan att kommunicera tydligt och leda anbudsteamet som består av ett flertal olika roller med olika funktioner. Du koordinerar och fördelar ansvar och arbetsuppgifter till övriga i teamet.

Du ansvarar för att sammanställa det slutgiltiga anbudet efter att ha samlat in material och dokument för att slutligen inge anbudet i gällande system inom utsatt tid. Under anbudsprocessen är det du som anbudsansvarig som har löpande kontakt med upphandlaren, vilket bland annat innebär bevakning av frågor och svar. När tilldelning har publicerats skall även en analys av beslutet genomföras för att identifiera delar som kan komma till användning inför den proaktiva fasen likväl som till utvecklingsbehov i vårt interna anbuds- eller konceptarbete.

Uppdragsgivare: Hermods AB

Ort: Stockholm

Omfattning: Heltid

Sista ansökningsdag: 11 februari 2018

Kvalifikationer:

Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning inom ekonomi, juridik, affärsjuridik eller samhällsvetenskap. Du kan också ha fått motsvarande kunskaper genom arbetslivserfarenhet och då ha minst 1 – 2 års erfarenhet av anbudsarbete och/eller offentlig upphandling. För att lyckas i rollen är du van vid projektledning och arbete mot deadlines samt har god erfarenhet av att koordinera och fördela ansvar och uppgifter.

Har du erfarenhet av kundorienterad försäljning och utbildningsbranschen är detta meriterande. Vi ser gärna att du har arbetat i Tendsign, Opic eller andra relevanta upphandlingsstödssystem. Du bör även ha kunskap och erfarenhet om LOU. Att du är duktig på att uttrycka dig både muntligt och i skrift ser vi som en självklarhet för den här rollen.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Därför ser vi att du har en positiv inställning, är affärsmässig och resultatinriktad. Då du ingår i ett team är det viktigt att du är lyhörd och uppmärksam likväl som att du har förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Vi tror också att du genom ett strukturerat och organiserat arbetssätt löser dina uppgifter med god kvalité.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Vi samarbetar med Randstad i denna rekrytering. Vid frågor om tjänsten, tveka inte att kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Eva Wallin 0733-43 41 28. Skicka gärna in din ansökan omgående, dock senast 11 februari, då urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.

Organisations-/företagsbeskrivning:

Hermods AB grundades 1898 och är ett av Sveriges äldsta utbildningsföretag. Våra yrkeshögskolor, gymnasieskolor och vuxenutbildningar hjälper varje år 60 000 studerande och deltagare med framför allt utbildning, coachning, jobbmatchning, introduktion i samhället och rehabilitering. Hermods är en del av AcadeMedia, norra Europas största utbildningsföretag. Läs mer på www.hermods.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid
  • Publicerat: 29 januari 2018

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


Upphandlare

Upphandlare

23 december 2024

Upphandlare - vikariat

Upphandlare - vikariat

20 december 2024

Upphandlingskonsult sökes till uppdrag i Stockholm!

Upphandlingskonsult sökes till uppdrag i Stockholm!

17 december 2024

17 december 2024