OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en person som drivs av service och vill får vara en hjälpande hand både till dina kollegor och kunder? Trivs du i en miljö med varierande arbetsuppgifter där kommunikation står i centrum.
Här spelar inte utbildningen någon större roll utan vi lägger vikten på din personlighet och tekniska sinne.
Sök redan idag för att inte missa chansen till ditt nya drömjobb!
Vem är du?
Vi söker dig som gillar problemlösning och mjukvarohantering och vill få kombinera detta tillsammans med att jobba i ett tajt team där kommunikationen kommer vara en viktig nyckel till framgång både för samarbetet med kollegorna men speciellt mot företagets kunder.
Vi ser gärna att du har förståelse inom Saas, är initiativtagande och har en problemlösningsförmåga som du vill fortsätta att utveckla vidare inom. Här kommer du sitta tillsammans med ett teams i Neovici´s fräscht kontor i öppna landskap placerad i gamla stan. Introduktion och mentor kommer även tilldelas på plats.
Arbetsuppgifterna är bla
•Analysera och lösa supportförfrågningar från kunder, felsöka och tillhandahålla lösningar på tekniska problem.
•Reproducera och felsöka problem på Neovici’s egna produkter och teknikstack
•Kommunicera med kunder och håll dem uppdaterade genom olika kanaler.
•Samarbeta med utvecklings-, produkt- och supportteam för att möta framtida krav.
•Skriva och uppdatera dokumentation för interna och externa kunskapsbaser.
•Arbeta med spännande teknik och utveckling av egna system för att skapa innovativa lösningar för de utmaningar kunder har.
Vi ser gärna att du har •Flytande i svenska och engelska i tal och skrift
•Arbetat inom support relaterat till mjukvara
•Förståelse av databaser, SQL
Det är meriterande om du
•Grundläggande internetkunskaper (ex. vis HTTP, DNS, DHCP, routing)
•Förståelse av programmering eller scripting
•Förståelse av tillhandahållande av molntjänster
•Förståelse av molnbaserade, skalbara system
•“Multi-tenant” system
•Senddesk ärendesystem
Om arbetsplatsen
Glöm de traditionella kategorierna första, andra och tredje linjens support. Du kommer att balansera arbetet mellan komplexa tekniska frågor och hur man gör. Ingen dag kommer att vara den andra lik när du dyker in i loggar och backend-kod, kommunicerar med kunder och medarbetare från flera länder, i nära samarbete med våra Solution Architects, Developers och Cloud Engineers.
Vårt supportteam har ansvaret att ge support i världsklass till alla våra kunder och kollegor för att hjälpa dem att nå sina mål med hjälp av vår automationsplattform Cosmoz. Våra team är spridda mellan Sverige, Frankrike, Polen, Ukraina, Rumänien och Mexiko. Teamen består av drivna lagspelare som arbetar nära tillsammans för att tillhandahålla snabba, pragmatiska och relevanta lösningar. Lagarbete är avgörande för vad vi gör och vilka vi är, och vi är engagerade i att dela
Neovici erbjuder bla:
•Friskvård: 3000kr/ år
•Kompetensutvecklingsmöjlighet
•Betalda träningstimmar
•Optionsprogram
•Terminalglasögon
Om Framtiden AB
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du bli direkt anställd hos Neovici
Rekryteringsprocess
Telefonintervju, kundservicetest, Intervju, Möte med Neovici
Villkor
Startdatum:Omgående/ enligt överenskommelse
Lön: Enligt överenskommelse
Placeringsort: Stockholm, gamla stan
Omfattning: Heltid, 8-17 med möjlighet till distansarbete
Urval sker löpande! Skicka in din ansökan redan idag för att inte missa chansen!
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996