Junior applikationssupport

Arbetsbeskrivning

Academic Work söker för Digital River World Payments räkning en applikationsspecialist. Digital River World Payments är en ledande leverantör av internationella betalningslösningar för e-handel och deras kundportfölj innehåller några av världens största e-handelsföretag. Digital River World Payments har 120 anställda som är placerade i Stockholm, London och USA och då de befinner sig i en tillväxtfas behöver de nu utöka deras IT-team i Stockholm. På kontoret i Stockholm är det ett ungt och hungrigt klimat och du kommer kunna lära dig mycket av dina kollegor. Vill du komma till en rolig arbetsplats där folk väljer att stanna är detta uppdraget för dig!

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult hos Digital River World Payments. Digital River World Payments intention är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

ARBETSUPPGIFTER
Som applikationssupport kommer du att ansvara för felsökning och problemlösning och vara en del av Digital River World Payments second line support som underhåller deras egenutvecklare betalningsplattform. Du kommer att arbeta i IT-teamet bestående av sju personer och du kommer att få möjlighet att gå bredvid någon av kollegorna i början för att få en djupare inblick i vad arbetet innebär. Efter att du arbetat ett tag får du chansen att välja inriktning och antingen gå mer mot IT-tekniker eller mot en tyngre support roll.

Du kommer till exempel att
- Supportera de egenutvecklare applikationerna
- Ge förstklassig service till kunderna
- Integrera kundernas, bankernas och Digital River World Payments plattformar

VI SÖKER DIG SOM
Har relevant eftergymnasial utbildning, antingen från högskola eller från en KY-utbildning. Du har ett stort tekniskt intresse och god kunskap och vana av arbete i Linuxmiljö. Då Digital River World Payments främst arbetar med internationella kunder ser vi att du som söker är flytande i tal och skrift både i svenska och engelska.

Efterfrågade specifika kompetenser:
- Databaser och SQL
- TCP/IP
- Köhantering och applikationsdrift
- Shell script

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av second line support och processarbete enligt ITIL. Vidare är det meriterande om du har erfarenhet av Java och datakryptering med PGP och SSL.

Som person har du ett genuint intresse för att arbeta med problemlösning. Du kommer att verka som spindeln i nätet, något som kräver att du är självgående och flexibel i ditt arbetssätt. Du har förmågan att hålla dig lugn och fokuserad även i stressade situationer. Slutligen är du social, kommunikativ och prestigelös.

START: Omgående
UPPDRAGETS OMFATTNING: Heltid i 6 månader med chans till överrekrytering
PLATS: Stockholm, Hammarby Sjöstad
KONTAKT: Kajsa Leander, kajsa.leander@academicwork.se
URVAL: Sker löpande

Genom att ansöka till tjänsten via mail godkänner du registrering av dina personuppgifter i vårt affärssystem. Mer information om lagring av dina personuppgifter hittar du här.

Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och har några års arbetslivserfarenhet, är nyutexaminerad eller fortfarande studerar på högskola/universitet. Hos oss kan du arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag eller bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet. Läs mer på www.academicwork.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Jenny Norling
08-562 448 44
Konsulychef Sara Andersson
08-56244871
Konsultchef Lena Norberg

Konsultchef Rahel Habtegabir
08-52258922
Konsultchef Sara Dahl
08-56246770
Consultant Manager Assistant Maria Udén
08-522 57611
Konsultchef Rahel Habtegabir
08 - 54 25 89 22
Konsultchef Jenny Rydberg

Konsultchef Natasha Cordero
0852258947
Konsultchef Sara Dahl

Sammanfattning

Besöksadress

Drottning Kristinas väg 25
STOCKHOLM

Postadress

Drottning Kristinas väg 25
STOCKHOLM, 11428

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024