Arbetsbeskrivning
ArkivIT är ett konsultbolag med expertis inom digital arkiv- och informationshantering med tjänster inom våra områden Arkiv & Registratur, Dataskydd, Informationssäkerhet och E-arkiv. Företaget startades 2010, sedan dess har tjänsterna blivit fler, kompetensen bredare och vi fortsätter att växa. Våra konsulter är hängivna sitt yrke och bidrar med sin specialistkompetens till kunder runt om i hela Sverige. Vår ambition är att ta hand om och värna om det digitala kulturarvet, och samtidigt stärka våra kunder inom modern e-förvaltning och informationshantering.
Om rollenSom junior arkivkonsult arbetar du i en variation av uppdrag i roller som registrator, arkivassistent eller dokumentcontroller. Majoriteten av våra kunder är verksamma inom offentlig sektor och består av kommuner, kommunala bolag, statliga myndigheter och regioner. När du blir konsult på ArkivIT ingår du i en konsultgrupp med ca 20 arkivarier med varierande erfarenheter och bakgrund. Även om du arbetar självständigt i ditt kunduppdrag finns en stor kompetensbank att tillgå genom dina kollegor på ArkivIT och framför allt stöd och handledning från din konsultchef.
Just nu har ArkivIT flera kunder som efterfrågar kompetens inom arkiv & registratur. Uppdragens längd varierar mellan 3-6 månader där omfattningen ligger mellan 50 - 100 % beroende på uppdrag.
Vi ser verkligen fram emot att välkomna dig som vår nya kollega!
Kvalifikationer
Högskoleutbildning inom arkivvetenskap med minst 60 hp eller motsvarande utbildning på högre nivå
Goda systemkunskaper
Talar och skriver på svenska obehindrat
Meriterande
Kunskap och erfarenhet av elektronisk arkivbildning och digitalt bevarande
Praktisk erfarenhet som arkivarie eller registrator
Personliga förmågor
Som person är du lyhörd och pragmatisk i ditt arbetssätt med god förmåga att kommunicera ditt budskap på ett pedagogiskt sätt. Du gillar att arbeta mot resultat, är flexibel och ödmjuk i ditt förhållningssätt. Vidare tror vi att du utöver ditt arbete i kunduppdrag intresserar dig för att driva ArkivIT:s fortsatta utveckling framåt.
Vårt erbjudande till digArkivIT är ett kompetensbolag, vilket innebär att vi värnar om din utveckling och ger dig många möjligheter att öka dina kunskaper. Vi ser till att du utbildas årligen genom en kompetenspott och samlar alla medarbetare med jämna mellanrum, både fysiskt och digitalt, till kompetensforum där vi delar erfarenheter och inspirerar varandra. Dina kollegor är erfarna inom branschen och som arbetsgivare ser vi till att samla alla vid årliga events som sommarfest, julfest, påskfest, kick-offer och andra roliga händelser inom bolaget. I denna roll, har du en flexibel vardag där du lägger upp din egen arbetstid utifrån kundens behov.
Vi är måna om dig som medarbetare och värnar om en lärande miljö med öppet klimat och avsätter tid för reflektion och feedback.
AnsökanVänta inte med din ansökan, vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas när vi hittat rätt kandidat. Vid frågor kring rollen eller företaget, är du välkommen att kontakta anastasia.pettersson@arkivit.se.Start: Enligt överenskommelseOmfattning: 100%, heltidPlacering: Stockholm
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Stefan Jacobson
0760-51 05 84
Mattias Djupdahl
0760 – 51 95 48
Mine Alghazi Jacobson
0736 45 46 45
Mine Alghazi Jacobson
0736-454645
Mine Alghazi Jacobson
0736 – 45 46 45
Emelie Bacci
Emelie Bacci
0760-51 05 83
Amanda Johansson
0760-510016