OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bonnier News Brand Studio är en fullservicebyrå som erbjuder våra kunder strategi, produktion och distribution. Vi är en del av Bonnier News Sales som arbetar i nära samarbete med Bonnier News redaktioner och utvecklar kreativa kampanjer och hittar nya affärsmodeller. Vi har både stora nyhetstidningar, lokala tidningar och välkända magasin i vår portfölj, vilket ger oss en unik möjlighet att ta fram branschens bästa kundkoncept och driva effekt för våra kunder oavsett om det distribueras i våra egna eller andra köpta kanaler.
Bonnier News Brand Studio har under en längre period varit i en expansiv utvecklingsfas och har en central position i organisationen. 2021 gjorde vi vårt bästa år någonsin.
Nu söker vi en driven och ambitiös Junior Art Director till Concept & Design-teamet för sex månaders vikariat, med goda möjligheter till förlängning.
Om rollen
Som Art Director på Bonnier News Brand Studio ansvarar du för utformandet av visuellt material till våra kampanjer. Du har förmågan att sätta dig in i och förstå kundens affär för att skapa vassa konceptuella lösningar för stora varumärken kring tex native. I rollen ingår all sorts formgivning, framtagande av bildidéer, typografi och visuellt underlag till den produkt som ska tas fram – vilket kan vara allt från en presentation, printannons, kundtidning, digital feature, kampanjsida eller en film.
Hos oss kommer du ofta att arbeta i projektgrupper, där alla bidrar med sin specialkompetens, men där vi tillsammans tar varje projekt i mål. Du kommer jobba i flertalet grupper samtidigt, där det ofta t.ex ingår produktionsledare, redaktör, creative director, content manager och client director.
Vem är du?
För att trivas hos oss och vara framgångsrik i din roll söker vi dig som är en prestigelös och social person som gärna delar med dig av positiv energi. Vi värderar personliga egenskaper högt och ser att du är en relationsbyggare.
Kvalifikationer:
-
Relevant utbildning och minst några års erfarenhet av designarbete.
-
Du är kreativ som person och har god känsla för form, kvalitet och noggrannhet.
-
Erfarenhet av Wordpress Divi och vilja att utvecklas ytterligare i verktyget.
-
God kunskap inom MS Office, Photoshop, InDesign, Powerpoint och Illustrator.
-
Du är digitalt nyfiken och intresserad av att utveckla sajtdesign och nya publiceringsverktyg (vi jobbar idag med t.ex Qualifio och Bannerflow).
-
Flytande svenska i tal och skrift. Plus för goda kunskaper i engelska.
-
Erfarenhet från mediehus är meriterande.
Praktiskt
Tjänsten tillträds runt 15 augusti och är initialt ett vikariat på 6 månader med god chans till förlängning. Du ingår i ett team av tio personer och rapporterar till Head of Concept & Design. Brand Studio som helhet består idag av drygt 60 medarbetare.
Vi gillar att ha kul tillsammans både under och efter arbetstid! Tillsammans sitter vi i ”DN-huset” på Gjörwellsgatan 30, nära Kungsholmen i Stockholm, men vi jobbar enligt en ny flexibel modell där möjligheter till hemarbete uppmuntras.
Urval sker löpande. Vi är nyfikna på vem du är och ser fram emot din ansökan!
Bifoga portfolio (kan vara länk till egen sajt) + CV + personligt brev i din ansökan.
Som Nordens största medieföretag hjälper vi medborgare och organisationer att fungera i ett demokratiskt samhälle. Våra journalister rapporterar, granskar och berättar om vår tids frågor. Vi inspirerar och skapar affärer genom möten, produkter och tjänster. Med varumärken som Dagens Nyheter, Expressen och Dagens industri når vi miljoner läsare och användare varje dag. Genom Bonnier News Local har vi även ett stort lokalt engagemang - från Sydsvenskan i söder till Örnsköldsviks Allehanda i norr. Förutom detta ger vi också ut branschspecifika tidningar såsom Dagens Media, Resumé, Dagens medicin och Fastighetsnytt, och även en rad livsstilsmagasin som Damernas Värld, Sköna Hem, Teknikens Värld och Allt om Mat m.fl. Genom att ständigt driva den digitala utvecklingen framåt når vi hela tiden längre - som medarbetare hos oss kan du påverka riktningen.
På Bonnier News värdesätter vi att våra medarbetare har olika erfarenheter och perspektiv. Jämställdhet och inkludering är prioriterade frågor hos oss och ett av fyra bärande fokusområden i vår hållbarhetsstrategi. Vi vill skapa ett öppet klimat på våra arbetsplatser och strävar efter att hitta talangfulla medarbetare som vidgar våra perspektiv och hjälper oss att bidra till ett mer inkluderande samhälle. Detta genom journalistik och tjänster som är ännu mer tillgängliga för fler. Vi hoppas att även du vill bidra till detta!