OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
KPMG är en av världens ledande konsult- och revisionsbyråer, med över 236 000 medarbetare globalt. Inom affärsområdet Advisory finns världsledande kompetens när det gäller affärsrådgivning, riskhantering och verksamhetsutveckling. Våra konsulter har lång erfarenhet av att hjälpa såväl stora internationella börsföretag som mindre familjeägda bolag, med transaktioner, kvalificerad redovisning och transformationer för att skapa effektivare organisationer, processer och IT-system. Affärsmässighet, förståelse för de stora sammanhangen och djup specialkompetens är starka kännetecken för oss.
KPMG sitter i nya, moderna lokaler centralt i Stockholms innerstad.
Har du nyligen tagit studenten och vill vänta med universitetsstudier och under tiden testa på arbetslivet? Vill du få en inblick i näringslivets kärna och arbeta med KPMG:s konsulter? Då ska du söka tjänsten som junior assistent till KPMG Advisory i Stockholm.
Din roll
I rollen som junior assistent så kommer du att bistå med administrativt stöd till KPMG Advisory:s delägare, linjechefer och konsulter. Du kommer ingå i Advisorys administrativa supportteam som tillsammans verkar för att erbjuda KPMG Advisory:s konsulter en proaktiv, effektiv och professionell administrativ support. Teamet har ett nära samarbete så det är viktigt att du är en lagspelare och har förmåga att arbeta flexibelt.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Ge support kring generell kontorsadministration (kopiering, arkivering, scanning, strukturering av material, korrekturläsning, research, framtagande av presentationsmaterial i Word, Excel, Powerpoint, budbeställning, cateringbeställningar, konferensbokningar, diverse inköp/beställningar, avtals/posthantering)
- Kalenderkoordinering och mötesadministration (boka lokal, catering, ta emot externa besökare)
- Enklare fakturering
- Utläggsredovisning/kvittohantering
- Stötta vid onboarding av nya medarbetare
- Personalsociala aktiviteter såsom anordna fika, avtackningar, köpa presenter m.m.
Din profil
Vi ser gärna att du är nyexaminerad eller har något års arbetslivserfarenhet efter gymnasieexamen, gärna med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter från ett administrativt eller serviceyrke sedan tidigare. Vi ser gärna att du har ett intresse för ekonomi och/eller konsultverksamhet, är strukturerad och har en förmåga att snabbt sätta dig in i och prioritera mellan olika arbetsuppgifter.
Vi söker dig som:
- Har en gymnasieexamen med goda betyg (bifoga gärna betyg till din ansökan)
- Talar och skriver obehindrat i svenska och engelska (ytterligare språk meriterande)
- Har baskunskaper i Office-paketet, framförallt Excel och Powerpoint
- Brinner för att ge god service på snabbt och professionellt sätt
- Är en positiv och prestigelös problemlösare
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i denna roll. Som person är du noggrann, jordnära och ansvarsfull och tycker om att ge service av högsta kvalitet. Du är lyhörd och tycker om att vara behjälplig där det behövs
Vad vi kan erbjuda dig
Vi erbjuder dig en möjlighet få en unik inblick i och praktisk erfarenhet av arbetet på en global konsultfirma. Arbetstempot är högt och utvecklingsmöjligheterna många. Här får du möjligheten att arbeta sida vid sida med några av landets vassaste revisorer, konsulter och skatterådgivare.
I denna roll kommer du att få frihet under ansvar, vilket ställer höga krav på att du tar eget ansvar och är initiativtagande. Du blir en del av ett kompetent supportteam med ambitiösa, motiverade och serviceinriktade assistenter i en internationell miljö. Teamet präglas av en trevlig och hjälpsam atmosfär, som sätter en stolthet i att alltid leverera snabb och professionell service till verksamheten.
Tjänsten är en tidsbegränsad visstidsanställning på heltid, placerad vid vårt kontor i Stockholm, med start i slutet på augusti 2022.
Vi kallar löpande till intervjuer och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Bifoga CV, personligt brev och gymnasiebetyg.
Om Clevry
I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.
Rekryteringsprocessen
Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på julia.revland.clevry.com. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)