Junior Assistent till KPMG Advisory i Stockholm

Junior Assistent till KPMG Advisory i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om företaget

KPMG är en av världens ledande konsult- och revisionsbyråer, med över 236 000 medarbetare globalt. Inom affärsområdet Deal Advisory finns världsledande kompetens när det gäller rådgivning i samband med företagstransaktioner och kapitalanskaffning. Våra konsulter har lång erfarenhet av att hjälpa såväl stora internationella börsföretag som mindre familjeägda bolag och private equity-bolag med hjälp att sälja, köpa eller finansiera bolag. Affärsmässighet, förståelse för de stora sammanhangen och djup specialkompetens är starka kännetecken för oss.

KPMG sitter i nya, moderna lokaler centralt i Stockholms innerstad.

Har du nyligen tagit studenten och vill vänta med universitetsstudier och under tiden testa på arbetslivet? Vill du få en inblick i näringslivets kärna och arbeta med KPMG:s konsulter? Då ska du söka tjänsten som junior assistent till KPMG Deal Advisory i Stockholm. Start för rollen är i augusti.



Din roll



I rollen som junior assistent så kommer du att bistå med administrativt stöd till Deal Advisory:s konsulter, linjechefer och delvis delägare i deras dagliga arbete. Du ska arbeta för att erbjuda KPMG Deal Advisory:s konsulter en proaktiv, effektiv och professionell administrativ support.





Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Boka in och planera möten (boka lokal och catering)
- Diverse administrativa uppgifter som arkivering och faktureringsunderlag
- Ge support kring generell kontorsadministration (kopiering, scanning, strukturering av material, research, framtagande av presentationsmaterial i Word, Excel, Powerpoint, budbeställning, cateringbeställningar, diverse inköp/beställningar, avtals/posthantering)
- Andra uppgifter kopplade till teamets välmående
- Anordna personalsociala aktiviteter såsom fika, avtackningar, köpa presenter m.m.

Din profil

Vi söker dig som är nyexaminerad från en gymnasialutbildning alternativt har något års arbetslivserfarenhet sedan din gymnasieexamen, gärna med likande arbetsuppgifter. Vi ser gärna att du har ett intresse för ekonomi och/eller konsultverksamhet, är strukturerad och har en förmåga att snabbt sätta dig in i och prioritera mellan olika arbetsuppgifter.



Vi söker dig som:

- Har en gymnasieexamen med mycket goda betyg (bifoga dina betyg i ansökan)
- Talar och skriver obehindrat i svenska och engelska (ytterligare språk meriterande)
- Har baskunskaper i Office-paketet, framförallt Excel och Powerpoint
- Är en positiv och prestigelös problemlösare
- Brinner för att ge god service på ett snabbt och professionellt sätt
- Har ett intresse för företag, ekonomi och affärer.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i denna roll. Som person är du noggrann, lyhörd, självständig och ansvarsfull. Du är ambitiös och resultatinriktad med stor känsla för service och att vara behjälplig där det behövs. Du är en snabblärd lagspelare som har en förmåga att arbeta flexibelt och med en vilja att utvecklas och kan snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter.



Varför arbeta på KPMG



Vi erbjuder dig en möjlighet få en unik inblick i och praktisk erfarenhet av arbetet på en global konsultfirma. Arbetstempot är högt och utvecklingsmöjligheterna många. Här får du möjligheten att arbeta sida vid sida med några av landets vassaste konsulter.

I denna roll kommer du att få frihet under ansvar, vilket ställer höga krav på att du tar eget ansvar och är initiativtagande.

Tjänsten är en tidsbegränsad visstidsanställning på heltid, placerad vid vårt kontor i Stockholm, med start i augusti 2023.

Vi kallar löpande till intervjuer och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Bifoga CV, personligt brev och gymnasiebetyg.



Rekryteringsprocessen

I denna rekryteringsprocess samarbetar KPMG med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på julia.revland@clevry.com. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om Clevry

I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry/mycompany/)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clevry
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 juni 2023
  • Ansök senast: 19 november 2023

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024