OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Visby
- Uppdragslängd: Ca. 1,5 år
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Syftet med analysverksamheten är att genom kunskap skapa bättre beslutsunderlag inför åtgärder i verksamheten samt bidra med beslutsunderlag åt externa beslutsfattare. Analysmodellen utgör stöd i processen kring hur man genomför en analys, dvs inhämta, värdera, analysera, tolka, dra slutsatser, lämna rekommendationer och presentera.
Syftet med uppföljning är att ge förutsättningar för ledning och styrning av Kunden och tillgängliggöra statistik både internt och externt.
Projektet tar in data och tillhandahåller informationen och verktyg för att verksamheten ska kunna uppnå sina mål inom dessa områden
- Designa, utveckla och dokumentera ETL-flöden.
- Göra prestandaoptimeringar av driftsatta flöden.
- Övervaka ETL-laddningar.
- Utreda och lösa ärenden som datalagrets användare lägger.
- Ha kontakt med leverantörer av data för att utreda och lösa problem som beror på felaktiga indata
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- 3 års erfarenhet av att arbeta med Data warehouse.
- 3 års erfarenhet av att både arbeta med nyutveckling och förvaltning av ett Data warehouse.
- erfarenhet av arbete i stora komplexa organisationer som omfattar minst 5000 anställda
- erfarenhet av arbete i Agilt team
- erfarenhet av att arbeta med
- Qlik Sense
- Cognos
- SQL
- Informatica PowerCenter.
- datakvalitet
- dimensionsmodellering
- funktionstestning
- dataintegration
- kravanalys
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström