OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till Nexer Group söker vi nu en junior Bid Manager för att administrera upphandlingar och att utveckla anbuds- och säljarbetet. Är du en person som älskar högt tempo, administration och att lösa problem? Då är du den vi söker!
Vänta inte, sök idag!
Sales Enablement på Nexer är en relativ ny enhet där du har möjlighet att bidra med struktur samt kvalitetssäkring när det kommer till våra anbudsprocesser och affärsstöd. Du kommer att ansvara för alltifrån kvalificering av upphandling till att stötta Bid managers med att ta fram underlag och även leda egna anbud. Du och dina kollegor inom Sales Enablement har en oerhört viktig roll för att säkra Nexer Groups fortsatta framgång på den svenska såväl som på den internationella marknaden.
Om rollen:
I rollen som junior Bid manager kommer du att ha huvudansvaret för all administration vid Bid process, Bid bibliotek samt delar som avser bl.a. kvalificeringar för Nexer Group med inriktning inom offentliga och privata verksamheter. Detta innebär ett nära samarbete med alla våra enheter där vi arbetar mot den offentliga och den privata marknaden.
Vidare innebär arbetet att du ansvarar för bevakning, system, leverantörs kvalificeringar och utvärdering. I denna roll kommer du i första hand att utföra de administrativa delarna och bevakningsdelarna, samt vara sälj-, avtal- och anbudsstöd. På sikt har du möjlighet att leda anbudsprocesser och ta mer ansvar.
Din bakgrund
Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning tillsammans med erfarenhet som Bid assistent och/eller minst ett års erfarenhet som Bid manager. För att lyckas i rollen har du:
• God förståelse för anbudsprocesser.
• Erfarenhet av att kvalificera upphandlingen (gärna offentliga upphandlingar).
• Mycket goda kunskaper inom Officepaketet samt avancerade kunskaper inom Excel.
• God förståelse för Sharepoint.
• Du har mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt.
Vi ser det som meriterande om du har:
• Arbetat med olika anbudssystem och leveransportaler, så som OPIC/Mercell och Achilles.
• Erfarenhet av offentlig sektor.
• Arbetat inom IT-konsultbranschen.
Vidare tror vi att du som person som tycker det är viktigt med struktur, hög kvalitet samt ordning och reda. Du är även en mål- och resultatinriktad problemlösare som är flexibel och har en förmåga att ha många bollar i luften samtidigt. Du gillar att driva projekt framåt och har förmågan att fatta snabba och välgrundade beslut. Är du rätt person för oss så tror vi att du har ett lyhört förhållningssätt, är kundorienterad och har stort fokus på affären.
Ansökan
Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan här nedan. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot ansökningar via e-post, men har du frågor om tjänsten eller Nexer, hör av dig till Ulrika Nord på Ulrika.nord@nexergroup.com. Vi tar löpande emot ansökningar, så vänta inte med att söka!
Placeringsort: Stockholm eller Göteborg
Start: Omgående
Nexer som arbetsgivare
Jobbar du på Nexer får du en modig och entreprenörsdriven arbetsgivare med internationell närvaro. Vi är stolta över att leda den digitala revolutionen och vara i teknikens framkant, alltid med ett agilt och framåtlutat förhållningssätt. Här får du unika möjligheter att drömma stort, agera smart och utvecklas. Vi är ett familjeägt bolag med långsiktiga strategier, vilket innebär att du är nära de som fattar beslut och kan vara med och påverka. Dessutom erbjuder vi en flexibel arbetspolicy, där det finns möjlighet att arbeta på distans när det passar dig och ditt uppdrag.
Vår kultur
Vår vision är Promising future – det är viktigt för oss att göra skillnad och bidra till en bättre framtid. Vi har ett engagemang för våra kunder och en uppriktig omtanke om varandra. Vi omfamnar mångfald och tror att människor med olika bakgrunder och erfarenheter gör vårt arbete och vårt företag bättre. Vi värdesätter innovation och viljan att utvecklas och ta nästa steg – framåt och uppåt. Dessutom har vi roligt på jobbet!