Junior BID Manager till Kinnarps

Arbetsbeskrivning

Vi söker ytterligare en lagspelare till vårt centrala BID-team i Kinnarp! Vi söker dig som har intresse för att utvecklas inom anbud, upphandlingar och som har ett genuint intresse av försäljning med fokus på affärsperspektivet.

Dina arbetsuppgifter:
Som Junior BID Manager på Kinnarps kommer du att arbeta tillsammans med övriga BID Managers och supportfunktioner på Kinnarps huvudkontor i Kinnarp. I rollen som Junior BID Manager kommer du att med stöd av teamet få växa in i både organisationen, rollen och med arbetsuppgifterna genom att få att delta som assisterande till en början ihop med dina mer erfarna kollegor i olika projekt där målsättningen är att tillsammans ta fram vinnande anbud inom både offentlig och privat sektor. I rollen arbetar du i huvudsak med att säkerställa hög kvalitet i anbuden samt att agera som ett stöd till projektledaren för att på sikt kunna ta dig an egna projekt som BID Manager och projektledare. BID-Teamet ansvarar för att driva centrala (rikstäckande och regionala) ramavtalsupphandlingar men även med att stötta lokala upphandlingar och anbudsförfrågningar ihop med våra lokala säljkontor. Som en del av arbetet ingår också avtalsvård och avtalsutveckling. Du kommer att ha kontakt med en mängd olika funktioner inom Kinnarps och förhandling med kund kan ingå som en del av anbudsprocessen efter en tid.

Tillsammans med dina kollegor arbetar du för att möta anbudsteamets uppsatta försäljnings- och affärsmål.

Din profil:
Vi tror att du är ordningsam, ansvarstagande och är noga med detaljer. Du är van vid att planera aktiviteter med koll på deadlines och processteg. Du är handlingskraftig, har lätt för att ta initiativ och sätta i gång aktiviteter samtidigt som du behåller lugnet även i utmanande situationer. Ditt sinne för affärer är utpräglat, du förstår kundperspektivet och arbetar för att skapa lönsamma affärsmöjligheter i anbuden och avtalen du jobbar med.

Du är en teamspelare, men arbetar också gärna självständigt med egen drivkraft.

Krav:
- Goda kunskaper i Svenska, både muntligt och skriftligt
- Goda kunskaper Office-paketet
- Körkort klass B är krav för tjänsten

Meriterande:
- Om du har kunskaper eller tidigare erfarenhet av arbete inom anbud eller upphandling (LOU).
- Om du har en relevant högskole-/universitetsutbildning eller yrkeshögskoleutbildning inom ex. ekonomi, juridik, inköp, anbud eller Key Account Management.
- Det är mycket meriterande om du har erfarenhet av att tidigare arbetat som projektledare eller inom områden som BID, försäljning och inköp.



Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse
Placeringsort: Kinnarp
Varaktighet: Tillsvidareanställning som påbörjas med 6 månaders provanställning
Arbetstid: Heltid, dagtid

Ansökan:
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens utgång.

Välkommen med din ansökan senast 2022-10-30

 

Vilka är vi?
Kinnarps är Europas ledande helhetsleverantör av inredningslösningar och arbetsplatsdesign för kontor, skolor och omsorgsmiljöer. Möblerna kännetecknas av hög kvalitet, innovativ design, låg miljöpåverkan och långa livscykler. Företaget har varit familjeägt sedan starten 1942, med tillverkning i Sverige och verksamhet i över 40 länder. Läs mer på www.kinnarps.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kinnarps Sverige Försäljning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 oktober 2022
  • Ansök senast: 30 oktober 2022

Liknande jobb


Anbudsansvarig

Anbudsansvarig

20 november 2024

Capture Manager Buildings

Capture Manager Buildings

14 november 2024

13 november 2024

Auxiliary Systems Tender Lead

Auxiliary Systems Tender Lead

8 november 2024