Junior Big Data Support Engineer till marknadsledande företag

Junior Big Data Support Engineer till marknadsledande företag

Arbetsbeskrivning

Junior Big Data Support Engineer till marknadsledande företag

För kunds räkning söker vi nu en ny talang med kompetens inom SQL till rollen som Big Data Support Engineer! Vi tror att du är en person som är nyfiken på det mesta och gärna lär dig nya saker. Du har en vilja att förstå varje kunds önskemål och anpassa din service därefter. Du har en förståelse för att du har ett stort ansvar då du är organisationens ansikte utåt. Stämmer detta in på dig? Skicka in din ansökan redan idag!

OM ROLLEN SOM BIG DATA SUPPORT ENGINEER
Du kommer att arbeta hos ett marknadsledande försäljnings- och konsultföretag som sakkunnigt hjälper företag med informationsteknologi. De producerar högpresterande lösningar för server, lagring och mellanprogram i företagsmiljöer. Deras lösningar är fokuserade på virtualisering, hög tillgänglighet och skalbarhet uppdelad mellan hårdvara och operativsystem, databaser och mellanprogram.
I rollen kommer du först och främst att jobba med service, support och drift av kunders IT-miljöer och ta fram lösningar på olika IT-relaterade problem. Utöver det kommer du även att hantera ärenden i ärendehanteringssystem.

I ROLLEN SOM BIG DATA SUPPORT ENGINEER KOMMER DU ATT
⦁ Ge råd och hjälp vid tekniska problem
⦁ Analysera, felsöka och åtgärda eventuella problem
⦁ Dokumentera ärenden
⦁ Kontrollera och kvalitets uppfölja teknisk prestanda

PROFIL
I den här rollen lägger vi stor vikt vid din personlighet och söker därför dig som är driven, nyfiken och Serviceorienterad. Förutom det behöver du ha erfarenhet av SQL och vara van vid att arbeta i Linux-miljö. Dina framtida kollegor har alla ett stort intresse för att ta fram innovativa lösningar på komplexa IT-relaterade problem och det är givetvis ett stort plus om du delar den passionen.

SKALLKRAV
⦁ Yrkeshögskola eller Högskoleutbildning inom relevant område
⦁ Kunskaper inom Linux och SQL
⦁ Engelska i tal och skrift


MERITERANDE
⦁ Tidigare erfarenhet av arbete i en supportorganisation
⦁ Tidigare erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystemet Gira
⦁ Kompetenser i Airflow, NIFI och Hadoop
⦁ Svenska i tal och skrift

OM FRAMTIDEN
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas av kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc. Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.

VILLKOR
Start: Omgående
Ort: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Befattning: Heltid

Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 april 2022
  • Ansök senast: 28 maj 2022

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


22 oktober 2024

IT-supporttekniker

22 oktober 2024

21 oktober 2024