OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du strukturerad och kommunikativ i ditt arbetssätt? Är du dessutom i början av din karriär och redo för en spännande roll på ett globalt företag? Nu har du chansen att bli en del av ett härligt team på Husqvarna i en kreativ och varierande arbetsmiljö. Låter det spännande? Skicka in din ansökan redan idag!
OM TJÄNSTEN
Nu söker vi en Business Analyst till Husqvarna Groups Online Serviceavdelning. Här får du som junior möjligheten att axla en ny och spännande roll inom företaget. Avdelningen består av ytterligare fem kollegor som alla har olika funktioner. Som Business Analyst är ditt främsta ansvarsområde att säkerställa att samtliga stakeholders har en gemensam syn på de krav som finns gentemot ditt affärsområde. Du kommer att samarbeta tätt med hela verksamheten, där du kan likställas med en lösningsarkitekt där du har en koordinerande roll och på sikt förväntas agera spindeln i nätet.
För att lyckas i rollen får du en gedigen introduktion som kommer att ske digitalt, där du får mentorskap och handledning av en senior kravanalytiker/projektledare. Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Husqvarna Group. Uppdraget är långsiktigt och kommer att vara på heltid.
Du erbjuds
* En roll där du som junior konsult får möjligheten att växa och ta rygg på en senior kollega, där det på sikt finns stora utvecklingsmöjligheter att axla andra roller på avdelningen/inom företaget.
* Att få tillhöra ett team med ett gediget engagemang med ett stort driv och intresse för arbetet med en stor tillit till varandra.
* Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
* Arbeta med koordinering och samordning av möten, med såväl interna som externa parter
* Arbeta med upplöjning av tidsplaner mot deadlines
* Identifiera processer, funktioner och system hos interna och externa stakeholders
* Analysera leveransprocesser och system för teamets ständiga förbättring
* Ta fram kravanalyser och kravspecifikationer tillsammans med funktioner som är inkluderade i projekten
VI SÖKER DIG SOM
* Har en högskoleutbildning inom ett relevant område, så som Business, Economics, Marketing etc.
* Har mycket goda kunskaper i engelska, i så väl tal som skrift då det krävs i det dagliga arbetet
* Grundläggande förståelse samt ett intresse av informationsflöden samt en god problemlösningsmetodik
Vidare är det meriterande om du:
* Har goda kunskaper i svenska och/eller andra språk som kan komma till nytta i denna roll
* Har tidigare erfarenhet av e-handel
Som person är du:
* Ansvarstagande
* Kommunikativ
* Strukturerad
Vidare så är du analytiskt och har ett stort driv och har en förmåga att förstå helhetperspektivet.
Övrig information
* Start: Maj 2021
* Omfattning: Heltid
* Placering: Huskvarna
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Husqvarna AB har över 330 år av innovation i bagaget och levererar skogs-, park- och trädgårdsprodukter för professionella användare. De för samman hög prestanda, användarvänlighet och säkerhet och erbjuder ett brett och växande sortiment med produkter och tillbehör, där allt från motorsågar och kapmaskiner till robotgräsklippare ingår.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231