OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Experis får löpande in många uppdrag från både befintliga och nya kunder. Vi behöver därför utöka vår konsultbas med nya talanger inom ekonomi. Hos oss får du en trygg anställning och fina förmåner. För interimsuppdrag i Borås söker vi nu en junior Business Controller. Vi söker dig med ett genuint affärsintresse och starkt driv.
Låter det intressant? Vänta inte med din ansökan!
Vem är du?
En driven och framåt personlighet är viktiga framgångsfaktorer för att lyckas i detta uppdrag. Du är en social person med flexibel och positiv inställning i alla lägen. Dina mest framträdande personliga egenskaper är att du har ett starkt driv och en vilja att förbättra, påverka och stötta. Du vågar ta för dig och har ett ambitiöst förhållningssätt till ditt arbete.
För att trivas och lyckas i rollen söker vi dig som har högskoleutbildning eller motsvarande inom ekonomi. Du har tidigare arbetslivserfarenhet inom ekonomi. Kanske har du arbetat som ekonomiassistent, redovisningsekonom eller liknande och är redo för nästa steg i din utveckling. Goda skriftliga och muntliga kunskaper i svenska och engelska språket är ett krav då arbetet utförs i nära samarbete med ansvariga inom olika delar av verksamheten, och från olika länder.
Mycket goda kunskaper i Excel samt stort systemintresse är en förutsättning för att klara arbetet.
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och intresse för tjänsten.
Arbetsuppgifter
I detta uppdrag som Business Controller ingår du i ett etablerat team bestående av flertalet olika ekonomifunktioner. I din roll bistår du verksamheten med information, uppföljning och analyser. Till dina arbetsuppgifter ingår:
* Budget och prognosarbete
* Analys och rapportering av nyckeltal
* Analys, uppföljning och avvikelsehantering av inköp, lager och försäljning
* Resultatuppföljning
Du kommer ha ett särskilt fokus på att supportera avdelningarna logistik, inköp och sortiment. Du är även behjälplig vid månads- och årsbokslut. Uppdraget är på heltid och förväntas starta i mitten av maj och pågå minst ett år. Du kommer att bli anställd som konsult av Experis och arbeta hos vår kund i Borås.
Vad kan vi erbjuda dig?
Förutom en god erfarenhet och ett roligt och intressant uppdrag ger konsultanställningen dig en rad förmåner. Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Våra konsulter erbjuds en trygg anställning genom kollektivavtal, med bland annat övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.
Kontaktperson
Du söker tjänsten via Experis.se. För ytterligare information om tjänsten, kontakta Konsultchef Fredrik Idoffsson via e-post fredrik.idoffsson@manpower.se. Då urvalet kommer att ske löpande är det viktigt att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 17 april.
Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så ansök redan idag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö
Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson