Arbetsbeskrivning
Är du en kommunikativ och analytisk person med gott affärssinne? Har du goda kunskaper inom ekonomi och erfarenhet som controller? Har du även ett stort modeintresse och vill bli en del av ett stort modeföretag i framkant? Då kan detta vara något för dig, läs gärna vidare!
Om tjänsten
Perido erbjuder nu ett uppdrag som Business Controller hos vår kund, ett välkänt företag inom modeindustrin. På avdelningen arbetar du i ett blandat team bestående av designers, mönsterkonstruktörer, produktutvecklare och planerare, som tillsammans skapar de bästa kunderbjudandena och samtidigt påverkar företaget globalt. Kundföretaget strävar efter att bli ledande inom branschen genom att skapa oemotståndliga produkter och bygger en snabb och kreativ organisation med produkten i fokus. Tjänsten är placerad på kundens kontor i centrala Stockholm.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Business Controller kommer du att ha en avgörande roll för att driva både kort- och långsiktig hållbar försäljningstillväxt och lönsamhet inom ditt ansvarsområde. Genom omfattande analyser och modeprognoser hjälper du till att forma ett kommersiellt framgångsrikt sortiment. Tillsammans med ditt team kommer du att leda den globala sortimentsstrategin och fokusera på att skapa tillväxt, lönsamhet och kundvärde genom att anpassa produkterna för att möta regionala behov.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar men är inte begränsade till:
Följa upp inköpsaktiviteter för att säkerställa en optimal produktmix och volym
Optimera hållbar försäljning och lönsamhet genom att säkerställa att rätt produkter finns vid rätt tidpunkt, plats och pris
Ta en informell ledarroll genom att ge tydlig och inspirerande kommunikation för att vägleda och stötta ditt team mot uppsatta mål
Delta i att definiera teamets vision, strategi, mål och tidslinjer i samarbete med ledningen
Utföra kontinuerliga försäljningsanalyser för att identifiera nya möjligheter och förebygga risker
Ta beslut baserade på djupgående analys av försäljningstrender, kundbeteende och marknadsdynamik
Dina egenskaper
För att lyckas som Business Controller tror vi att du har ett naturligt nyfiket sinne och ständigt söker nya sätt att driva tillväxt och förbättra arbetssätt. Du har ett genuint intresse för mode och trivs med att arbeta strategiskt för att utveckla verksamheten, samtidigt som du gärna analyserar siffror och ser mönster i data. Du agerar snabbt och kommunicerar tydligt för att göra skillnad. Vi tror även att du är en engagerad lagspelare med god kommunikationsförmåga som trivs i en entreprenöriell miljö och alltid strävar efter att uppnå goda resultat. Slutligen tror vi att du är bekväm i en ledarroll och besitter goda ledaregenskaper.
Låter detta som en spännande tjänst?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den på engelska redan idag!
Kvalifikationer:
Utbildad ekonom, ingenjör eller motsvarande
Relevant erfarenhet inom business controlling, planering, merchandising eller liknande
Tidigare erfarenhet från en ledande roll
Arbetslivserfarenhet inom modebranschen
Goda kunskaper inom Excel
Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift på engelska
Meriterande:
Erfarenhet inom e-handel
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag i 12 månader. Start så snart som möjligt.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34814 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.