OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Vi letar nu efter dig som vill ta nästa steg i karriären i rollen som Junior Business Controller till ett attraktivt mediabolag i Stockholm. Du kommer att bli en del av ett sammansvetsat företag där vi-känslan är tydlig och med ett inkluderande arbetsklimat. Du kommer att arbeta från deras huvudkontor som är moderna och trivsamma lokaler i Stockholm. Rollen är en tillsvidareanställning med provanställnings direkt hos företaget.
Din roll
Har du arbetat med redovisning och har en bra grundförståelse och känner dig redo för nästa steg så kan det här vara rollen för dig. Här kommer du att få vidareutvecklas inom affärsinriktad controlling. Du kommer att ingå i ett team på 7 personer och du rapporterar till ekonomichefen.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Löpande avräkning de svenska förlagen enligt deadlines
- Göra kontinuerliga uppföljningen av företagets likvida medel
- Aktivt stötta i prognos- och budgetarbetet
- Delta i bokslutsarbetet kvalitetskontroller, avstämningar och uppföljning av förlagens betalningsförmåga
I tjänsten får du möjlighet att själv verka för att kontinuerligt söka kunskap och höja din kompetens inom det egna yrket så väl som om företagets verksamhet. Du har ett nära och löpande samarbete med marknadsavdelningen. Vi ser även att du bidrar med att dokumentera kritiska arbetsuppgifter såväl som att effektivisera och rationalisera. Vidare säkerställer du att du tar till dig och praktiserar löpande de arbetsuppgifter som du har fått ansvaret för som backup.
Din profil
Vi söker dig som:
- Har relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi, gärna med inriktning redovisning eller företagsekonomi
- Har erfarenhet och förståelse för redovisning
- Har tidigare arbetat med stora flöden
- Har goda kunskaper i Excel och behärskar pivottabeller
- Har goda kunskaper i svenska och engelska
Vidare är du engagerad, ansvarstagande och har en god analytisk förmåga. Du har en hög kommunikativförmåga och trivs med att samarbeta nära tillsammans med dina kollegor.
Om Clevry
I över 30 år har Clevry varit en game changer för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.
Rekryteringsprocessen
Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på julia.revland@clevry.com. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)