OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du några års erfarenhet som Business Controller? Vill du ta dig an ett meriterande uppdrag på en av våra storbanker? Här väntar en väldigt spännande tjänst i en stimulerande arbetsmiljö! Är det det du söker? Läs då vidare!
Om tjänsten
Perido söker nu en Business Controller till vår kund, en storbank som är representerad i alla nordiska länder. Arbetet sker på plats på kundens kontor i Solna, strax norr om centrala Stockholm med möjlighet att arbeta på distans två dagar i veckan.
Som Junior Business Controller är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att arbeta med ekonomisk rapportering, uppföljning och analyser. Du kommer även vara behjälplig med att bland annat analysera verksamhetsinformation och ekonomiska resultat, sammanställa rapporter och ta fram prognoser kopplade till verksamheten.
Dina egenskaper
För att trivas och lyckas i rollen bör du vara en självgående problemlösare med starka samarbetsförmågor. Vi ser även att du är serviceinriktad och besitter goda kommunikationsfärdigheter som gör att du har förmågan att etablera och utveckla relationer med kollegor över avdelningar och länder. Vidare så är du analytisk, strukturerad, driven och har förmågan att se helheten såväl som detaljerna. Den ideala personen för den här rollen gillar även utmaningar och har stort intresse för finansiell rapportering och uppföljning.
Är det dig vi söker?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Universitets/magisterexamen inom ekonomi eller motsvarande
1–3 års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter med dokumenterat god prestation
Erfarenhet av Excel
Mycket goda kunskaper i Svenska och engelska, i tal och skrift
Meriterande:
Goda kunskaper i Excel och PowerPoint
Kunskap i Mercur, Tableau och/eller Power BI
Tidigare erfarenhet av affärsstyrning och/eller kundaffärer
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till och med 2024-08-30. Start 2023-12-04.
Ansökan
Ansökan görs via vår hemsida perido.se. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Linn Willberg, du når henne via linn.willberg@perido.se. Om du har frågor eller funderingar så är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34233 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.