OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du bli en del av en spännande utvecklingsresa för att bli världens mest datadrivna bank? Har du erfarenhet inom Business Controlling och letar efter en arbetsplats där det ges utrymme för utveckling med en inkluderande arbetsmiljö? Vi letar efter en Junior Business Controller till en av Sveriges största banker. Ansök redan idag!
OM TJÄNSTEN
Vi söker en junior Business Controller med 1-3 års erfarenhet. För att trivas och lyckas i rollen som Business Controller bör du vara en självgående problemlösare med starka samarbetsfärdigheter. Analytisk, strukturerad, driven och organiserad i ditt arbete samt ha förmågan att se helheten samtidigt som har ett öga för detaljer. Eftersom banken är ett nordiskt företag är det meriterande att ha kunskap relaterad till redovisning och koncernintern handel. Som person bör du vara en lagspelare såväl som självständig i ditt arbete och komma med förbättringsförslag. Vi letar efter en kandidat som gillar utmaningar och har ett stort intresse för finansiell rapportering och uppföljning.
Du erbjuds:
- Vi erbjuder utrymme för utveckling, och vi vill alltid att våra konsulter ska känna sig uppskattade, inkluderade och engagerade.
- En dedikerad konsultchef som fungerar som coach och karriärstöd
Bakgrundskontroll
För denna tjänst kan det komma att krävas ett utdrag från belastningsregistret. Om din ansökan är relevant kommer vi att be dig att följa denna länk: Kontrollera egna uppgifter, e-tjänst | Polismyndigheten (polisen.se) och klicka på "Till e-tjänsten för registerutdrag" för att ansöka om en "Personuppgiftskontroll". Öppna inte detta kuvert. Vi kommer att öppna det i samband med ett jobberbjudande. Kreditkontroll kommer att genomföras vid anställning samt en sekretessbilaga för banken undertecknas i samband med anställningskontraktet.
VI SÖKER DIG SOM
- 1-3 års erfarenhet som Business Controller
- Erfarenhet av Excel, trivs med att lära dig nya program och verktyg.
- Gillar att analysera data för att skapa beslutsstöd och ökad affärsförståelse.
- Kunskaper i Excel och PowerPoint. Kunskap om Mercur, Tableau och/eller Power BI är meriterande.
- Tidigare erfarenhet av affärsstyrning och/eller kundverksamhet är meriterande.
- Några års arbetslivserfarenhet med dokumenterad god prestation.
- Serviceinriktad med goda kommunikations- och presentationsfärdigheter, kombinerat med förmågan att knyta och utveckla relationer med kollegor över avdelningar och länder.
- Har god kunskap i svenska och engelska både i tal och skrift.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231