OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Synsam Group Sweden, det snabbast växande optik- och livsstilsbolaget i Europa, söker nu en ambitiös och analytisk stjärna med ett genuint intresse för affärsutveckling som vill utvecklas i ett bolag med stora tillväxtambitioner och en mycket positiv företagskultur. Du kommer att arbeta mycket nära verksamheten med rapportering och analys i syfte att utveckla affären med fortsatt stark tillväxt och ökad lönsamhet.
Om rollen
Som Junior Business Controller har du en nyckelroll i att tillsammans med en Business Controller och Head of Operations, Business Development & Control (OpBD&C) driva en effektiv och framgångsrik affärsutveckling.
Du ansvarar för att uppdatera, distribuera och vidareutveckla dagliga, veckovisa och månadsvisa rapporter och analyser till verksamheten - i huvudsak till ledningsgruppen, regionchefer, säljcoacher samt butikschefer. Rapporterna ligger ofta till grund för affärsutvecklande beslut. Du bistår Head of OpBD&C och Business Controller med sammanställningar och analys rörande boksluts- och budgetarbete samt affärsutvecklande projekt. Utöver detta arbetar du med organisationens interna kontroll inklusive rutiner i butik. Allt eftersom du växer med rollen kommer du att få ett ökat ansvar i att utveckla och leda arbetet inom dessa områden.
Vi erbjuder rätt person en spännande chans att arbeta i en miljö där fokus ligger på leverans, kvalitet och på att växa och utvecklas i jobbet!
Erfarenhet
För att lyckas i rollen ser vi att du har:
• Examen inom ekonomi från universitet eller högskola
• 1-3 års arbetslivserfarenhet, sannolikt inom redovisning/revision eller som Business- eller Financial Controller på ett mindre bolag
• Utmärkta kunskaper inom Microsoft Excel
• Utmärkta kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift
• Därtill är erfarenhet från BI-verktyget QlikView meriterande
Profil
För att lyckas i rollen tror vi att du:
• Har ett driv och engagemang som imponerar
• Är analytisk och pragmatisk
• Är noggrann och strukturerad
• Är lösningsorienterad och ser möjligheter snarare än problem
• Tar stort ansvar för ditt arbete, är självgående och utåtriktad
För oss är det viktigt att du har ett genuint intresse för affärsutveckling och att bidra till att skapa en växande och lönsam verksamhet. Vidare tror vi att du är duktig på att lyssna och att snabbt sätta dig in i olika delar av verksamheten, uppskattar ett högt tempo och har en god förmåga att både samarbeta och prioritera.
Utöver detta ser vi det som naturligt att du delar Synsam Groups värderingar - för oss är kunden alltid nr 1, vi är innovativa och vi tar ansvar.
Om tjänsten
• Placeringen utgår från huvudkontoret centralt i Stockholm.
• Du rapporterar till Head of Operations, Business Development & Control
• Tjänsten är tillsvidare på heltid, med start omgående enligt överenskommelse
• Ansökan sker endast elektroniskt, välkommen med din ansökan genom länken. Urval sker löpande vilket innebär att rollen kan komma att tillsättas med kort varsel, och vi vill därför uppmana dig att inte vänta med din ansökan!
Om Synsam Group
Synsam Group är en av Europas ledande aktörer inom optikbranschen och erbjuder unika lösningar inom både Eye Health och Eye Fashion med ett brett sortiment som utgår ifrån kundens livsstil och behov. Synsam Group finns i Norden, har omkring 3000 medarbetare och en total omsättning på ca 3,7 miljarder SEK (2019). Totalt har koncernen cirka 500 butiker som drivs under varumärkena Synsam, Ai Eyewear och Profil Optik i Danmark. Sedan 2015 har Synsam Group genomfört en transformation av hela sitt erbjudande och har med en hög grad av digitalisering och andra innovativa koncept drivit en tillväxt som är bland de högsta i Europa. Våra kunder är alltid i fokus och vi har ett tydligt integrerat hållbarhetsperspektiv genom hela vår värdekedja. Synsam korades för tredje året i rad till Sveriges mest hållbara optiker i Sustainable Brand Index 2021