OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Experis Finance söker nu en Business Controller till en av våra kunder, ett stort internationellt elektronikföretag i Kista. Konsultuppdraget är med start omgående och minst 18 månader, med goda chanser till anställning hos kund.
Arbetsuppgifter
Som business controller kommer din främsta uppgift vara att stödja processen i att optimera försäljning, kostnadseffektivitet och lönsamhet inom en division i bolaget. I din roll ingår det att ta fram prognoser månadsvis/kvartalsvis/årligen samt att göra affärsanalyser. Du kommer att ge stöd i den dagliga verksamheten i frågor kring marknadsföring, budget, investeringar och process vägledning. Som business controller kommer du att ha kontakt med det lokala säljteamet och nordiska funktioner i syfte att upprätthålla och följa upp riktlinjer, processer och affärsbeslut. Rollen innebär även att aktivt arbetar med processförbättringar inom Business Control, försäljning, marknadsföring och redovisning i syfte att öka försäljning och effektivitet. Rapportering sker till Nordic HQ och EHQ.
Vem är du?
Vi söker dig som har en kandidatexamen i företagsekonomi eller likvärdigt. Du ska ha två till tre års erfarenhet av en liknande roll. Vi ser det meriterande om du har kunskap inom SAP eller liknande affärssystem samt att du har tidigare erfarenhet av att driva projekt. Vi ser det även som en självklarhet att du har goda kunskaper i Excel. Du ska ha goda svenska- och engelskakunskaper i tal såväl som i skrift.
I din roll som business controller kommer du regelbundet att rapportera till bland annat ekonomichefen, försäljningschefer, KAM, ledningen och andra business controllers och det är därför viktigt att du har en god kommunikationsförmåga. Som person är du flexibel, service minded och självsäker din roll.
Vad kan vi erbjuda?
Experis är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus med ett långsiktighet engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal och ett årligt karriärsamtal med din personliga konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.
Experis värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Notera att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida. Urval sker löpande då uppdraget ska tillsättas omgående. Har du frågor om rollen som konsult på Experis är du välkommen att kontakta agneta..
Kontaktpersoner på detta företaget
Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö
Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson