OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta med relationsskapande försäljning och behovsanpassade lösningar? Har du en utbildning inom ekonomi eller marknad och vill ta nästa steg i din karriär? Då är detta en tjänst för dig!
Dina arbetsuppgifter
Ditt fokus som junior business developer hos Metaforce kommer att vara bearbetning av kunder inom främst försäkring men även banker och myndigheter. Du kommer att ansvara för hela säljprocessen från prospektering, ringa och boka möten samt att gå på möten.
Din roll är att vara en rådgivande partner där du gör en behovsanalys, bygger upp och tar fram ett lösningsförslag utifrån kundens verksamhet och sedan sätter ihop en offert. Försäljningen sker i nära samarbete med utvecklings- och leveransavdelningen och med nära samarbetspartners. Du ansvara för din egen försäljning samt att du uppnår de mål som du sätter upp i samråd med din chef.
Att arbeta som junior business developer hos vår kund innebär att du representerar en ledande leverantör i Norden av programvarulösningar inom digital dialog. Du får stora möjligheter att växa i din roll, bygga upp din egen kundbas och vidare utvecklas inom företaget.
Om företaget
Metaforce utvecklar och säljer en programvara som kopplar samman olika verksamhetssystem och möjliggör individanpassad skriftlig kommunikation via digitala kanaler. Bland kunderna finns mestadels stora verksamheter som försäkringsbolagen Skandia, Trygg Hansa, If, AFA, Ålandsbanken och norska NAV som innefattar pensionsmyndigheten, arbetsförmedlingen och försäkringskassan i Norge.
I dagsläget har bolaget drygt 50 procent marknadsandel bland de stora försäkringsbolagen i Sverige.
Din profil
För att passa in i denna roll har du en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, marknad och-/eller försäljning. Du har arbetslivserfarenhet från extrajobb under studietiden eller har hunnit arbeta innan eller efter studierna och då gärna med telefonen som arbetsredskap, inom kundservice eller marknad.
Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift samt Office-paketet.
Körkort B
Meriterande är om du har tidigare erfarenhet av B2B eller B2C, jobbat med nykundsbearbetning samt har kunskap om Account Based Marketing och Marketing Automation.
Som person är du självgående, har ett starkt driv, är initiativtagande och orädd. Du gillar att hålla ett högt tempo, komma på kreativa lösningar och att jobba i team ser du som en självklarhet. Ödmjukhet och förmåga att hålla igång många processer samtidigt beskriver dig väl som person.
Om oss
Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.
Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst förmedlar vi på Framtiden AB kontakten men du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget.
Villkor
Arbetstider: 8-17
Start: 1 augusti eller efter överenskommelse
Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatumet har löpt ut så ansök redan idag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996