OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj.
Vill du arbeta i ett team där du får chans att ansvara för att förvalta och implementera nya funktioner i våra butikssystem? I rollen som junior business solutions expert är du länken mellan verksamheten och IT.
Din roll
I din roll agerar du länk mellan verksamhet och IT. Du är spindeln i nätet både vad det gäller att förvalta det befintliga affärssystemet och vad gäller att projektleda och implementera nya system och lösningar. Du arbetar tätt tillsammans med de operativa avdelningarna och våra internationella kollegor för att kunna stötta verksamheten på bästa sätt. Du ansvarar också för att testa nya funktioner för att säkra kvaliteten. När du uppnått önskade testresultat tar du projektet vidare till implementeringsfasen och ansvarar då för koordinering av utrullningen samt för utbildning av slutanvändare. Du agerar också problemlösare och expert inom de system som du ansvarar för.
Du rapporterar direkt till Teamchef IT Business Consulting.
Din profil
För att passa in hos oss trivs du som bäst när du möter nya utmaningar och känner dig som en viktig del i ett team. Du har höga ambitioner och det är betydelsefullt för dig att utvecklas. Du trivs med att jobba enskilt och fokuserat, men även i olika projektroller där du har stor social kontakt med många människor. Förutom din tekniska kunskap är din sociala kompetens och kommunikationsförmåga värdefull. Oavsett arbetsform har du en engagerad inställning och driver dina uppgifter i mål.
Vi söker dig som har en akademisk examen inom IT/ekonomi. Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och/eller arbetslivserfarenhet från detaljhandel är meriterande. Exempel på system som du kommer att arbeta med är kassa, backoffice, kortterminal, self-checkout, elektroniska prisskyltar. Då många av systemen är affärskritiska är det viktigt att du är strukturerad, noggrann och brinner för din uppgift. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift då du kommer ha mycket kontakt med våra kollegor i Tyskland. Tyskakunskaper är meriterande.
Vi erbjuder
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart, tillsammans och ha kul. Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar.
Du blir del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt. Ibland hittar du oss på vårt toppmoderna huvudkontor, där vi har tillgång till gym och härligt rabatterade priser i restaurangen. Men givetvis är vi också en flexibel arbetsplats med möjlighet till hybridarbete. Som övriga förmåner har du allt från friskvårdsbidrag och medarbetarrabatt i våra butiker till bra semestervillkor samt tillgång till mängder av erbjudanden via vår förmånsportal. Självklart omfattas du också av kollektivavtal. Vi möjliggör en rättvis lönesättning inom företaget genom ett icke-diskriminerande lönesystem. Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen; unionenklubb_hk@lidl.se
Vill du vara med på vår resa?
Om ditt svar är ja, då söker du jobbet så här:
* Gå in via länken ”ansök nu”
* Fyll i formuläret
* Bifoga CV
Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 16 februari 2023. Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning.
Vår rekryteringsprocess består av telefonintervju, urvalstester, personlig intervju och referenstagning.
Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: jobb@lidl.se.
Vi ser fram emot din ansökan!