Junior Business Solutions Expert

Junior Business Solutions Expert

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta i ett litet team där du är ansvarig för att förvalta och implementera nya funktioner i vårt affärssystem med inriktning på varuflöde samt logistik? I rollen som junior business solutions expert är du länken mellan verksamheten och IT.
Vad blir dina arbetsuppgifter?
I din roll skall du agera länk mellan verksamhet och IT. Du är spindeln i nätet både vad det gäller att förvalta det befintliga affärssystemet och vad gäller att projektleda och implementera nya system och lösningar. Du arbetar tätt tillsammans med de operativa avdelningarna och våra internationella kollegor för att kunna stötta verksamheten på bästa sätt. Du ansvarar också för att testa nya funktioner för att säkra kvaliteten. När du uppnått önskade testresultat tar du projektet vidare till implementeringsfasen och ansvarar då för koordinering av utrullningen samt för utbildning av slutanvändare. Du kommer även att agera problemlösare och expert inom de system som du kommer att ansvara för.
Vilka erfarenheter söker vi?
För att passa in hos oss trivs du som bäst när du möter nya utmaningar och känner dig som en viktig del i ett team. Du har höga ambitioner och det är betydelsefullt för dig att utvecklas. Du trivs med att jobba enskilt och fokuserat, men även i olika projektroller där du har stor social kontakt med många människor. Oavsett arbetsform har du en engagerad inställning och driver dina uppgifter i mål!
Vi är övertygade om att för att bli framgångsrik i denna roll är du högskoleingenjör, alternativt civilingenjör, med inriktning på IT/ekonomi. Att du är van att arbeta med databaser är meriterande. Du har mellan 0 och 2 års erfarenhet från relevanta arbetsuppgifter. Eftersom du kommer ha mycket kontakt med våra kollegor i Tyskland så är det ett måste med goda kunskaper i engelska och meriterande med goda kunskaper i tyska. Erfarenheter från retail är också meriterande.
Vad kan vi erbjuda?
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt.
Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden. Du är placerad vid vårt huvudkontor i Solna till och med år 2020 då vi flyttar till Barkarby.
Har vi väckt ditt intresse?
Vi hoppas det i alla fall! Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att fylla i formuläret och bifoga cv samt personligt brev via länken ”Ansök nu”. Obs! Vi tar endast emot ansökningar som inkommer via denna länk. Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 21 april 2020. Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen; unionenklubb_hk@lidl.se Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta vår centrala rekryteringsfunktion på tfn 08-55 55 70 00.
Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lidl Sverige KB .
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 april 2020
  • Ansök senast: 21 april 2020

Besöksadress

Anderstorpsvägen 22
Solna

Postadress

None
., .

Liknande jobb


IT Business Analyst

IT Business Analyst

21 november 2024

IT-strateg/verksamhetsutvecklare

21 november 2024

20 november 2024