Junior butikskonsult till dagligvaruhandeln

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter

Är du en driven och socialt kompetent person som trivs med att arbeta utåtriktat med människor? Vill du ständigt lära dig nya saker och trivs med ett självständigt arbete? Då kan du vara den vi söker. Vi söker nu en säljintresserad person som kommer att arbeta med enklare marknadsföring och lönsamhetssamtal ute i dagligvaruhandeln.

Vår kund hjälper sina kunder med att utveckla sin försäljning och marknadsföring av olika produkter och varumärken. Företaget genomför hela konceptsatsningar från lansering, profilering och vidareutveckling av en vara eller produkt, ofta i butiksmiljö. De är mycket måna om sina medarbetare och kommer att finnas nära dig för att coacha och stötta dig. Det är således en perfekt möjlighet för dig som känner att du har de egenskaper som behövs för att bli en bra säljare men vill lära dig mer och få de redskapen som krävs för att lyckas.

I rollen som junior butikskonsult kommer du att självständigt åka ut till olika butiker i Stockholmsområdet och se över kampanjmaterial. Du kommer att kontrollera att butikskedjans centralt bokade kampanjer genomförs och att rätt material finns uppsatt samt rapportera och korrigera avvikelser. Du kommer att tillämpa väl beprövade arbetsmetoder inom området och tjänsten startar med en utbildning tillsammans med andra konsulter och med chefer för att du som arbetar ska få en gedigen grund att stå på.
Vi söker dig som är intresserad av att arbeta med försäljning och vill lära dig mer om marknadsföring och produktplacering. Vi tror att du har tidigare erfarenhet av försäljning av något slag, gärna inom retail- eller dagligvaruhandeln. Stor vikt läggs dock vid dina personliga egenskaper.

B-körkort är ett krav eftersom du själv kommer att åka ut till de olika kunderna. Du kommer att få tillgång till en hyrbil under hela arbetsperioden.


Din profil

Som person är du engagerad, trygg i dig själv och trivs med att träffa nya människor. Du är även ambitiös, energisk och karriärlysten. Eftersom tjänsten handlar om att diskutera säljstrategier, lösningar för ökad lönsamhet och att övertyga ansvarig om fördelarna med ditt varumärke behöver du vara envis och duktig på att argumentera samt motiveras av att arbeta mot mål. Då arbetet innebär en viss planering av arbete och besök krävs också att du är strukturerad och har god planeringsförmåga.

Anställningen är en uthyrning vilket innebär att du kommer bli anställd av oss men arbeta för vår kund. Arbetet kommer att löpa under en period på fyra veckor start 26 september men för rätt person finns goda möjligheter att utvecklas inom företaget och få både fler och längre uppdrag.

Är du den vi söker? Ansök redan idag då urval görs löpande, endast via vår hemsida: www.maxkompetens.se

Start: 26 september
Omfattning: Heltid, 4 veckor
Arbetstid: Måndag till fredag kl. 08.00-17.00
Lön: Individuell lönesättning
Område: Stockholm
Ansök via vår hemsida www.maxkompetens.se med CV och personligt brev. Urval görs löpande så sök redan idag!


Om oss


Maxkompetens är ett av Sveriges ledande företag inom bemanning och rekrytering inriktat mot teknik, IT och industri. Vi är auktoriserade genom Bemanningsföretagen Almega och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Våra konsulter är vår främsta tillgång och vi erbjuder friskvårdsbidrag samt försäkringar för att du som konsult ska trivas och må bra. Ledorden i vår verksamhet är kreativitet, ansvar och kompetens.

Vi startade vår verksamhet 2003 och har idag kontor på tio orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har dagligen mellan 350-400 konsulter ute på uppdrag. Koncernbolaget Maxkompetens Sverige AB är noterat på Nasdaq First North under kortnamnet MAXK och i koncernen ingår även elevhälsabolaget SkolPool Sverige AB.

Kontaktpersoner på detta företaget

Li Lövebrant
08-120 753 03
Li Lövebrant
08-120 753 05
Daniel Stenberg
08-12075308
Kristina Lindberg
0470-723388
Rebecca Moberg
0705-461222
Madeleine Göransson

Madeleine Göransson
0733-205636
Madeleine Göransson
0733205636
Kristina Lindberg

Sanna Hagelin
0733205638

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens Konsult AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 15 september 2016

Besöksadress

Framtidsvägen 12, Växjö
None

Postadress

Herkulesgatan 12
Stockholm, 11152

Liknande jobb


23 oktober 2023

20 oktober 2023

Mötesbokare

Mötesbokare

20 oktober 2023