OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med i vårt växande Performance Marketing team? Bonniers News Sales digitala affärer växer kraftigt. Vi söker nu fler kollegor till vårt team. Kanske är det just du som är vår nya kollega som vill jobba med att utveckla våra kunders digitala närvaro i olika kanaler? Sök rollen som Junior Campaign Manager idag!
Om oss
Bonnier News Sales strävar efter att vara marknadens mest attraktiva affärspartner. Du arbetar i en engagerad miljö med att skapa och sälja nytänkande koncept och innovativa annonslösningar till både print och digitala kanaler för några av mediesveriges mest välkända varumärken. Alltid tillsammans med ett professionellt team med en hög ambitionsnivå
Idag är vi sju Campaign Managers med en härlig teamspirit där alla tar stort individuellt ansvar i både planering och utförande. Vi sätter alltid kunden i centrum och ser värdet i en bra kundrelation. För att vara med i vårt gäng behöver du förstå att digital marknadsföring är i ständig utveckling och självklart gillar du de utmaningar det skapar.
Om rollen
Som Campaign Manager på Bonnier News Sales har du en bred roll som innebär strategistöd, kampanjplanering och genomförande, optimering, rapportering samt analys till kund och säljare. Idag hanterar vi en mix av digitala lösningar såsom sökordsannonsering, sociala medier annonsering samt digital rekrytering. Du kommer jobba nära säljare och affärsutvecklare och tillsammans med resten av teamet ta fram olika lösningar, insatser och paketeringar för kunder för att uppnå bästa effekt.
Vi letar efter en Campaign Manager inom Sociala Medier och Rekrytering.
Sociala medier:
Som Campaign manager för Sociala Medier kommer du att ansvara för att sätta upp och hantera digitala kampanjer för våra kunder. I arbetsuppgifterna ingår Planering, uppsättning av konton, leverans, optimering och rapportering av kampanjer mot kpi:er, mål och mätbara resultat. Rollen innebär stora mått av frihet och ansvar.
Rekrytering :
Inom rekrytering är fokus på vårt digitala rekryteringserbjudande för företag arbetar du med leverans av rekryteringsannonser i sin helhet. Du hanterar våra jobbplattformar samt skapar målgruppsstyrd annonsering i sociala medier för att visa annonsen för rätt personer. Du jobbar i Linkedins annonseringsverktyg Campaign manager samt Business manager för annonsering på Facebook och Instagram.
Vem är du?
Vem är du?
-
Du gillar tanken på att jobba i ett företag som satsar framåt, är innovativt och där man hela tiden utvecklas kompetensmässigt, både individuellt och i team.
-
Du är hungrig på att lära dig och tycker det känns spännande att lära sig olika tekniska system för att både skapa och mäta effekt.
-
Du söker ditt första jobb inom digital marknadsföring alternativt vill du ta ditt nästa steg inom branschen och tycker detta låter som en stimulerande utmaning.
Kvalifikationer :
-
Relevant utbildning inom marknadsföring, ekonomi eller IT.
-
Digital kunskap inom annonsering i sociala medier.
-
Erfarenhet av Business Manager, pixlar, Google Analytics, Google Ads och Google Datastudio.
-
Förståelse för sälj och affärer.
-
Enklare redigering av bild/video.
Övrig information
Tjänsten har idag sin placering i Stockholm och ser helst att du ska utgå härifrån men om du skulle bo på annan ort så tveka inte att höra av dig - Bonnier har ju faktiskt kontor runt om i Sverige.
Varaktighet : Tillsvidare. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Bonnier News jobbar målmedvetet med frågor som berör mångfald och vill ta tillvara de kvaliteter som det tillför verksamheten. Vi värdesätter också engagemang i den digital transformation som vi befinner oss i för att göra vår journalistik och våra tjänster ännu mer tillgängliga för ännu fler..
Vi är nyfikna på vem du är och ser fram emot din ansökan!
Som Nordens största medieföretag hjälper vi medborgare och organisationer att fungera i ett demokratiskt samhälle. Våra journalister rapporterar, granskar och berättar om vår tids frågor. Vi inspirerar och skapar affärer genom möten, produkter och tjänster. Med varumärken som Dagens Nyheter, Expressen och Dagens industri når vi miljoner läsare och användare varje dag. Genom Bonnier News Local har vi även ett stort lokalt engagemang - från Sydsvenskan i söder till Örnsköldsviks Allehanda i norr. Förutom detta ger vi också ut branschspecifika tidningar såsom Dagens Media, Resumé, Dagens medicin och Fastighetsnytt, och även en rad livsstilsmagasin som Damernas Värld, Sköna Hem, Teknikens Värld och Allt om Mat m.fl. Genom att ständigt driva den digitala utvecklingen framåt når vi hela tiden längre - som medarbetare hos oss kan du påverka riktningen.
På Bonnier News värdesätter vi att våra medarbetare har olika erfarenheter och perspektiv. Jämställdhet och inkludering är prioriterade frågor hos oss och ett av fyra bärande fokusområden i vår hållbarhetsstrategi. Vi vill skapa ett öppet klimat på våra arbetsplatser och strävar efter att hitta talangfulla medarbetare som vidgar våra perspektiv och hjälper oss att bidra till ett mer inkluderande samhälle. Detta genom journalistik och tjänster som är ännu mer tillgängliga för fler. Vi hoppas att även du vill bidra till detta!