OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Är du i början av din karriär och vill du komma till ett starkt växande e-handelsbolag med chans till utveckling att lära dig massor om bland annat förhandling och kampanjarbete?
Då kan rollen som Junior Category Manager vara något för dig!
Vi är Sveriges ledande e-handel inom verktyg, laser- & mätinstrument och andra byggrelaterade produkter. Vi är drygt 100 anställda som sitter i nya fräscha lokaler i Liljeholmskajen.
Primärt kommer du att tillsammans med sju kollegor att ansvara för att vi hela tiden utvecklar vårt samarbete med våra leverantörer för att få ett så lönsamt sortiment som möjligt.
Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat:
• Löpande kontakt med leverantörers sälj-, sourcing- och marknadsrepresentanter för att driva utveckling av vår och
leverantörens prestation inom sälj, marknadsföring och logistik.
• Löpande förhandling med våra leverantörer för att utveckla vår försäljning och minska våra kostnader.
• Definiera säljmål på varumärkes- och leverantörsbasis i samråd med ledning och leverantörer. Löpande uppföljning på vår
prestation mot säljmål och vara drivande att nå säljmålen uppsatta mot leverantörer.
• Löpande kampanj- och aktivitet-planering och säljutveckling med leverantörer, samt inköps- och marknadsavdelningen.
• Kravställa och utveckla våra produktpresentationer mot slutkund tillsammans med leverantör, koordinera och planera
utbildning i sortiment inom organisationen med övriga avdelningar.
• Aktivt arbete med att vidareutveckla vårt sortiment i samråd med leverantörer, web content, ledning och koncern på såväl
befintliga leverantörer och potentiellt nya.
Trots att vi växt mycket senaste åren är vi fortfarande ett tight gäng där du som individ blir sedd, samtidigt som du får jobba med stora kontaktytor med storbolagskänsla i med att vår ägare Ahlsell äger inköpsprocessen.
Vi på Proffsmagasinet arbetar aktivt med det viktigaste vi har - våra medarbetare. När du jobbar hos oss vill vi att du i efterhand ska beskriva det som ”bästa tiden i ditt arbetsliv”. Vi jobbar för att göra alla medarbetare delaktiga och du får chans till att påverka hur ni ska arbeta för att uppnå bästa möjliga resultat.
Personprofil
Vi söker dig som vill arbeta med leverantörsansvar och sortimentsutveckling, du har 1-3 års erfarenhet inom yrkeslivet inom områden som inköpare, controller eller category manager. Vi tror att du har jobbat mot leverantörer och känner igen dig i flera av ovan nämnda arbetsuppgifter.
Vi lägger stor vikt vid din personlighet. Du är strukturerad, driven och brinner för att skapa lönsamhet. Du trivs när du får driva processer framåt och gillar att jobba nära affären. Vi söker dig som är ambitiös, driven och som vill komma till ett företag i tillväxt där du har chans att visa vad du går för.
Övrigt
Start: Omgående enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid och tillsvidare
Arbetstid: Kontorstider, flextid
Plats: Liljeholmskajen, Stockholm
PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Rekryteringskonsult Mattias Söderberg på mattias.soderberg@performiq.se.
Välkommen med din ansökan!
Företagspresentation
Proffsmagasinet är Sveriges ledande e-handel inom verktyg,
laser- & mätinstrument och andra byggrelaterade produkter. Bolaget växer i
hög takt med närvaro i Sverige, Norge och Finland samt omsätter ca 850 mkr och har
ca 85 medarbetare. Sedan 2018 är Proffsmagasinet ett helägt dotterbolag till
Ahlsell.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Lindmark
Sara Lindmark
0733-537521
Erica Owen
Caroline Gustafsson
Alexandra Berg
Sara Lindmark
Alva Grell
Mattias Söderberg
Petra Davidsson
Mattias Söderberg