Junior Change Management Communication Specialist

Junior Change Management Communication Specialist

Arbetsbeskrivning

Om Global Electrolux Talent Program
Global Electrolux Talent Program matchar unga proffs från olika akademiska bakgrunder med olika avdelningar inom Electrolux. Detta program erbjuder praktisk erfarenhet på en mångkulturell arbetsplats. Vår ambition är att erbjuda anställningsmöjligheter på Electrolux efter framgångsrikt slutförande av praktiken.
Om Electrolux
Electrolux är ett ledande globalt vitvaruföretag som har format livet till det bättre i mer än 100 år. Vi återuppfinner smak-, omsorgs- och välmåendeupplevelser för miljontals människor, och strävar alltid efter att vara i framkant av hållbarhet i samhället genom våra lösningar och verksamhet. Electrolux kommer att fortsätta att minska sitt miljöavtryck genom att gå över till förnybara energikällor och optimera användningen av energi och andra resurser i hela sin verksamhet. Vi siktar på att ha klimatneutral verksamhet till 2030. Under våra varumärken, inklusive Electrolux, AEG och Frigidaire, säljer vi cirka 60 miljoner hushållsprodukter på över 120 marknader varje år.


Junior Change Management Communications Specialist – Stockholm, Sverige


Electrolux Group HR är på en digital transformationsresa, driver globalisering och förbättring av våra HR/People-processer som utnyttjar plattformar som Cornerstone, DocuSign, PowerBI och Phenom. Allt i syfte att göra det enkelt och höja användarupplevelsen för kandidater, ombordanställda, anställda och personalledare över hela Electrolux globalt.
Junior Communications Specialist kommer att arbeta med vårt Change Management-team, som en del av HR PMO-funktionen. Huvudansvaret inkluderar att driva och stödja nyckelprojekt, ständiga förbättringsinitiativ, aktiviteter i sociala medier och virtuell/ansikte mot ansikte event management. Företagsspråket är engelska och arbetsmiljön internationell.
En vanlig dag på jobbet:
Som medlem i HR Change Management & Communications-teamet kommer du:
• Stöd för att skapa innehåll för medarbetarkommunikation, inklusive text och bild, PowerPoint-presentationer, talarmanus, inlägg i sociala medier, etc.
• Hjälp till att driva intresse och engagemang för våra uppdrag och strategiska agenda bland interna intressenter genom storytelling över olika kanaler
• Aktivera och öka användningen av interna kommunikationsplattformar, inklusive vårt intranät, sociala medier och nyhetsbrev (med hjälp av verktyg som Sharepoint, Yammer, Teams och Bananatag)
• Arbeta med gemensamma projekt med HR-kollegor för att rulla ut initiativ som främjar stor medarbetarupplevelse och stärker vår kultur och samhällen
• Hantera och stödja interna/externa evenemang och möten, vissa fysiska, mest digitala
• Track and track the impact of our communication activities, using surveys, dashboards and other data sources
Who are you:
Above all, you have an intense drive, willingness to learn and a constant improvement mindset.
• Agile – Both reactive and proactive, you work efficiently and flexibly to deliver results within simultaneously ongoing processes. A quick thinker with the ability to quickly absorb and process new information.
• Growth – You love to explore new ideas and drive continuous improvement, not only to do your best work but to develop your abilities and acquire new skills.
• Team player – committed to delivering your tasks and supporting the team.
• Collaboration – You ask, and you listen, you absorb ideas and push for continuous improvement.
What you will learn:
You will have a holistic view of how communication supports HR and contributes to the company's overall strategic agenda. What you will be able to experience first-hand:
• How to engage the audience through relevant content and activities
• The power of effective stakeholder management
• Why change is needed to stay on top of things and the role of communication in a successful transformation journey
• Why collaboration across functions is an enabler for success
• When to use which communication tools and activities to deliver on different business goals
• And finally, that the team will also learn from you and your contributions
Education and experience:
The position requires:
• Bachelor's degree in communication, public relations or relevant academic field
• Excellent planning and organization skills
• Proactive, "can do" attitude, practical, forward-thinking, flexible
• Solid interpersonal and communication skills, ability to develop relationships at all levels of the organization
• Digital mindset, solid knowledge of MS Office 365, video and photo editing
• Fluent in English
• Excellent writing skills in English
What you get out of the program
• Learning experience within 14 months
• Gross salary of SEK 26,500 per month for the first 12 months. The 13th and 14th would be SEK 29,500 gross salary per month.
• Holiday days and other business benefits
• Mobile phone and laptop
• Visa costs and process
• Support for redistribution: local registration processes

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryterare Petra Fekete

Rekryterare Petra Fekete
08-738 60 00
Servicechef Christer Ekman
08-738 8668

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Electrolux AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 juli 2023
  • Ansök senast: 27 juli 2023

Besöksadress

SANKT GÖRANSGATAN 143
STOCKHOLM

Postadress

None
STOCKHOLM, 10545

Liknande jobb


21 november 2024

Förändringsledare

Förändringsledare

15 november 2024

13 november 2024

Informatör/kommunikatör

Informatör/kommunikatör

12 november 2024