OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I rollen som Junior Channel & Segment MarCom Business Partner kommer du ansvara för att driva och koordinera strategi, planering, utförande och uppföljning av kampanjer på lokal nivå. Du arbetar målmedvetet med att stötta företagets affärsmål och ytterligare stärka Schneider Electrics position på den svenska marknaden. Vi erbjuder ett spännande och utmanande jobb inom marknadsföring och kommunikation mot flera målgrupper inom identifierade segment och kanaler i en internationell arbetsmiljö med varierande kontaktytor.
Schneider Electric är en global specialist inom digital utveckling av energihantering och automation med en unik närvaro i svenska hem, fastigheter, industrier och infrastrukturer. Hos oss är hållbarhet ledordet. Med vår 180-årig historia och djupa rötter i energisektorn omformar vi idag branscher, utvecklar städer och berikar tillvaron för människor världen över. https://youtu.be/VbldHPFltQQ
Vårt erbjudande till dig är ett självständigt, roligt och omväxlande arbete med frihet under ansvar och en möjlighet att vara med och påverka under en spännande tillväxtresa. Hos oss är det viktigt att ha det roligt på jobbet och känna sig motiverad även en måndagsmorgon. Du kommer att arbeta i ett internationellt marknadsledande företag med stort fokus på individuell tillväxt, utbildning och flera intressanta utvecklingsmöjligheter!
Vi söker dig med positiv energi, passion för samarbete och att driva framgång samt med ett strategiskt och datadrivet mindset för att mäta och följa upp resultat! Det svenska kommunikationsteamet kommer att välkomna en ny kollega som vill vara en del av att ansvara för marknadsföring, kommunikation och den digitala resan för flera segment och kanaler.
Dina ansvarsområden
Dina huvudsakliga ansvarsområden är att driva efterfrågan, försäljning och ökad varumärkeskännedom på ett innovativt, framgångsrikt och dokumenterat mätbart sätt i Sverige.
• Planera, genomföra och dokumentera affärsdrivande kampanjer och aktiviteter i enlighet med affärsplan och i nära samarbete med kollegor globalt och lokalt inom affärsområdet och i marknadsorganisationen.
• Ansvara och driva marknadskommunikationsplanen för en del av vårt produkt-, tjänst-, och lösningserbjudande.
• Säkerställa en effektiv mix av annonsering, mässor/events, PR, eDM, Marketing Automation och digitala kanaler såsom webb och sociala medier.
• Ansvara för det strategiska PR-arbetet, i samarbete med vår byrå.
• Följa upp och mäta det resultatet av kampanjer och driva kontinuerlig utveckling
• Driva och vidareutveckla marknadskommunikation via våra digitala kanaler.
• Budget- och resultatansvar
• Dagligt samarbete med regionens marknadskommunikationsenheter och externa byråer.
Vi söker dig
• Minst 1-5 års erfarenhet av projektledning och projektuppföljning
• Eftergymnasial utbildning inom marknadsföring, kommunikation eller motsvarande
• Minst 1-5 års erfarenhet inom marknadsföring och kommunikation inom B2B
• Du drivs av att uppnå resultat på kort och lång sikt
• Du är en framgångsrik projektledare
• Du har god kommunikationsförmåga, i text och tal, både på svenska och engelska
Det är meriterande om du även har
• Erfarenhet av att arbeta med digitala kanaler
• Erfarenhet av att marknadsföra tekniska produkter och lösningar
• Erfarenhet av Marketing Automation och eCommerce
• Tekniskt intresse
Har du frågor om tjänsten så ring gärna Karolina Blacharska tfn 070 282 67 63 och vill du berätta mer om dig själv och varför du tycker att detta är rätt tjänst för dig så ring gärna Liselott Wigstrand på tfn 0725 200 797.
Vi bearbetar ansökningarna löpande och ser gärna att du anmäler ditt intresse snarast. Du söker tjänsten via https://www.se.com/se/jobb
Varmt välkommen med din ansökan!
På Schneider Electric kallar vi det Life Is ON, läs mer på www.se.com/se/jobb
Taggar: marcom, marknad, eCommerce, market automation,
Kontaktpersoner på detta företaget
Human Resource
Therese Thunström