OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kort om eventverksamheten på Gröna Lund:
Som eventarena erbjuder Gröna Lund helt unika möjligheter både för stora och små företag. Med allt ifrån fullmatade heldagar där hela nöjesparken står tillgänglig till exklusiva möten med endast noggrant utvalda inslag så finns det något för alla. 2021 vässades utbudet ytterligare då Gröna Lund hade premiär för en världsunik attraktion – Monster – som tillsammans med ett helt nytt tivoliområde står redo för den söker en upplevelse långt utöver det vanliga. Gröna Lund är en plats där det omöjliga blir möjligt.
Efter ett stängt år för första gången i tivolits nästan 140-åriga historia så blev 2021 startskottet på en ny resa framåt. Den resan har bara börjat och därför söker vi nu en riktig stjärna som kan vara med och hjälpa oss in i framtiden. Är det kanske du?
Kort om rollen:
I rollen som Junior Client Manager arbetar du med försäljning av unika eventupplevelser till företag som är skräddarsydda efter kundens önskemål och drömmar. Omöjligt bor inte här. Du arbetar huvudsakligen med inkommande förfrågningar och har det övergripande ansvaret för kundrelationen från start till mål och säkerställer att dina kollegor som ska genomföra eventet på plats får en bra introduktion och överlämning när affären väl är bekräftad. Allt för ett lyckat genomförande och att kunderna ska vilja komma tillbaka. Igen och igen.
Rollen innefattar:
• Driva in affärer, främst genom inkommande förfrågningar via mail, web och telefon
• Hålla i visningar av våra ytor och lokaler, presentera eventmöjligheterna på plats
• Aktivt driva kundkontakt från förfrågan till avtal, därefter lämna över till driften och vara ett stöd under detaljplanering/genomförandeprocessen.
• Aktivt följa upp och ta upp återköpsbearbetningen efter genomfört event
• Säljrelaterad administration som offertskrivning och löpande rapportering genom CRM
• Vara en ambassadör och närvara vid visningar och säljaktiviteter
Vad vi söker:
Vi söker dig som sannolikt är i början av din säljkarriär men har hunnit få viss erfarenhet inom området. Du arbetar förmodligen redan i branschen i en roll inom innesälj, bokning eller som på annat sätt är relevant för uppdraget och känner nu att det är dags att ta nästa steg.
Vi tror att du är strukturerad när det kommer till att planera det egna arbetet samtidigt som du är flexibel och lösningsorienterad när utmaningar väl uppstår, speciellt i en tid där förutsättningarna runtom snabbt kan ändras.
Du är en social och relationsorienterad person och som har starka kommunikativa färdigheter, med god förmåga att engagera, både i skrift och i tal. Du är lyhörd och noggrann med att fånga upp viktiga detaljer som säkerställer att kundernas förväntningar kan infrias och överträffas.
I en verksamhet där gästupplevelsen står i centrum ser vi positivt på om du delar vår ambition att skapa upplevelser utöver det vanliga som gör att besökarna vill komma tillbaka. Igen. Och igen. Avslutningsvis så hoppas och tror vi att du är en härlig kollega som bidrar med en massa positiv energi och som tycker att det är lika viktigt att ha kul på vägen som att ständigt utmanas till utveckling.
OM TJÄNSTEN
• Tjänsten är en visstidsanställning/säsongsanställning med start 2022-03-01 och sträcker sig initialt fram till 2022-10-31. Vid gott resultat och om vi klickar med varandra finns möjlighet till förlängning.
• Sysselsättningsgrad 100%. Arbetet sker främst dagtid. Kvällar och helger förekommer i samband med genomföranden.
• Placerad på Gröna Lund i Stockholm
• Lön enligt överenskommelse
• Kollektivavtal enligt Unionen/Visita
Vid frågor om tjänsten kontakta Johan Lotsander, Försäljnings- och eventchef: johan.lotsander@gronalund.com
Vid frågor om rekryteringsprocessen kontakta Baruth Morales, HR-ansvarig: baruth.morales@gronalund.com.
Sista ansökningsdag är 31 januari 2022 men urval sker löpande från 10 januari, välkommen in med din ansökan!
Om Gröna Lund
Gröna Lund är Sveriges äldsta tivoli och omfattar 31 attraktioner, tio restauranger samt ett varierat utbud av lotterier, 5-kampsspel och mat- och snackskiosker. Tivolit bjuder även på en mängd underhållning i form av konserter, dans och barnunderhållning. Varje år har Gröna Lund ca 1500 anställda under säsong och besöks av ca 1,6 miljoner gäster, vilket gör tivolit till en av landets ledande besöksattraktioner.
Gröna Lund är en del av Parks and Resorts, Nordens ledande aktör inom upplevelseindustrin. I gruppen ingår några av Sveriges mest populära resmål; Gröna Lund, Kolmården, Furuvik och Skara Sommarland. Parks and Resorts är ett familjeföretag som investerar allt överskott i verksamhetens fortsatta utveckling.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekrytering på, Parks and Resorts
010 708 94 00
Cecilia Palmberg, HR-specialist, rekrytering
076-540 44 05
Rekrytering på, Parks and Resorts
010 708 94 00
Rekrytering på, Parks and Resorts
010 708 94 00
Caroline Lidholm,
010 708 9411
Rekryteringen Gröna Lund, Parks and Resorts
010 708 94 00
Caroline Lidholm, Rekryteringschef
010 708 9411
Rekryteringen Gröna Lund, Parks and Resorts
Rekryteringen Kolmården, Parks and Resorts