OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SJR söker nu dig som är i början av din karriär och som vill komma in i en roll som Junior Collection Officer. Vår kund är ett finansbolag med kontor i Sundbyberg och du välkomnas in i ett mindre team. Avdelningen och teamet är nytt och tillsammans med en kollega och Collection Manager ansvarar ni för krav- och inkasso på bolaget.
Rollen som Collection Officer
I rollen som Collection Officer arbetar du med administration av kundavtal där kunden i fråga av olika skäl inte har haft möjlighet att uppfylla sina åtaganden. Du ansvarar för att ta beslut och lägga en plan för det specifika ärendet och för dialog med kunden via telefon och mail. I rollen samarbetar du nära med inkassobolag och återtagsombud samt konkursbon för att minimera skadan vid eventuella förluster. Vid behov är du också back-up på Kundservice.
Din bakgrund
Vi ser gärna att du har erfarenhet av en kundnära roll och har administrativ erfarenhet. Kanske har du tidigare arbetat inom Kundservice eller har erfarenhet inom Bank och Finans.
För att trivas I rollen som Collection Officer ser vi att du uppskattar att arbeta i team, samtidigt som du presterar väl i det självständiga arbetet. Vi tror att du har en förmåga att anpassa dig i en föränderlig miljö och du är gärna delaktig i förbättrings- och utvecklingsprojekt och trivs som bäst när du får ge service.
Tjänsten är ett konsultuppdrag, inledningsvis fram till juni 2023. Och för rätt person finns chans till förlängning.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Linda Marcus på Linda.Marcus@sjr.se.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88