OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Junior kommunikationsspecialist - Stockholm, Sverige
Att gå till jobbet varje dag har för oss ett ännu större syfte än att släppa den senaste produkten eller tekniken på marknaden. Det handlar om att förbättra miljonernas vardag. Genom att vara hållbar och öppen för nya idéer kan vi skjuta gränserna för matlagning, städning och välbefinnande hemma. Men för att fortsätta göra det behöver vi fler människor som vill innovera och tänka om vad livet hemma kan vara.
För vår Consumer Experience (CX) -organisation letar vi efter en kommunikationsspecialist som stöder utveckling och drivande av anställdas kommunikation via digitala plattformar. Du får chansen att arbeta med strategiska ämnen som står högt på agendan för olika affärsfunktioner och CX-ledningsteamet. Du kommer också att kunna växa dina färdigheter genom ditt bidrag till olika uppgifter från ett internationellt orienterat kommunikationsteam.
En vanlig dag på jobbet:
Som medlem i CX Communications-teamet kommer du att:
• Stöd för att skapa innehåll för medarbetarkommunikation, inklusive text och grafik, PowerPoint-presentationer, högtalarskript, inlägg på sociala medier etc.
• Hjälp att driva intresse och engagemang i våra uppdrag och strategiska agenda bland interna intressenter genom berättande över olika kanaler
• Aktivera och öka användningen av interna kommunikationsplattformar, inklusive vårt intranät, sociala medier och nyhetsbrev (med hjälp av verktyg som Sharepoint, Yammer, Teams och Bananatag)
• Arbeta med gemensamma projekt med HR-kollegor för att lansera initiativ som främjar stor medarbetarupplevelse och stärker vår kultur och våra samhällen
• Hantera och stödja interna evenemang och möten, vissa fysiska, mest digitala
• Stöd gruppomfattande projekt relaterade till Electrolux-syftet och företagets hållbarhetsåtagande
• Spåra och följa upp effekterna av våra kommunikationsaktiviteter med hjälp av enkäter, instrumentpaneler och andra datakällor
Vem är du:
Framför allt har du en intensiv drivkraft, villighet att lära dig och en kontinuerlig förbättringstänkande.
• Agile - Både reaktiva och proaktiva, du arbetar effektivt och flexibelt för att leverera resultat inom samtidigt körande processer. En snabb tänkare med förmåga att plocka upp och behandla ny information snabbt.
• Tillväxt - Du älskar att utforska nya idéer och driva kontinuerliga förbättringar, inte bara för att göra ditt bästa arbete utan för att utveckla dina förmågor och förvärva nya färdigheter.
• Lagspelare - åtagit sig att leverera dina uppgifter och stödja laget.
• Samarbete - Du frågar, och du lyssnar, du tar idéer ombord och strävar efter ständig förbättring.
Vad du lär dig:
Du kommer att kunna nå en 360-bild av vad kommunikation gör i en internationell miljö. Vad du kommer att kunna uppleva från första hand:
• Hur man engagerar publiken genom relevant innehåll och aktiviteter
• Kraften i effektiv förvaltning av intressenter
• Varför förändringar behövs för att hålla koll på saker och kommunikationens roll för en framgångsrik transformationsresa
• Varför samarbete mellan funktioner är en möjliggörare för framgång (1 + 1 = 3)
• När ska du använda vilka kommunikationsverktyg och aktiviteter enligt att leverera till olika affärsmål?
• Och slutligen att teamet också kommer att lära av dig och dina bidrag.
Utbildning & erfarenhet:
Tjänsten kräver:
• Kandidatexamen i relevant akademisk disciplin med stark passion för kommunikation
• Utmärkt planerings- och organisationsförmåga
• Proaktiv, "kan göra" -attityd, praktisk, framåtblickande, flexibel
• Solida mänskliga och kommunikativa färdigheter, förmåga att utveckla relationer på alla nivåer i organisationen
• Digital tänkesätt, gedigen kompetens inom MS Office 365, video- och fotoredigering
• Flytande engelska, både skrivna och talade
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryterare Petra Fekete
Rekryterare Petra Fekete
08-738 60 00
Servicechef Christer Ekman
08-738 8668