OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en ny medarbetare för en tillfällig tjänst på ca 8 månader till Supply Chain med placering på vårt huvudkontor.
Söker du ett givande jobb där du får ta stort ansvar i att säkerställa leveranser av varor till våra butiker. Är du duktig på att hålla många bollar i luften och arbeta varierat? Är du dessutom driven och social och möjligtvis duktig på tyska? Då kan detta jobb vara något för dig. Läs mer om tjänsten nedan.
Om Lidl
Ta chansen att arbeta för en Top Employer 2021 certifierad arbetsgivare. Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige under 2003 och har sedan dess ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra över 200 butiker runt om i Sverige. Vårt nya huvudkontor ligger i Barkarbystaden, Stockholm.
Din roll
I rollen som Junior Consultant till Supply Chain på HK arbetar du med varierande arbetsuppgifter så som att:
Delta i den dagliga driften.
Åtgärdshantering kampanjartiklar.
Delaktig vid säsongslistningar och försäljningsförändringar vid högtider, ex jul, påsk, sommar.
Ansvara för mängdplanering och leveransproblem.
Hantera beställningar och utmaningar inom internationell logistik.
Åtgärder vid exempelvis överbestånd samt datumkritiska artiklar.
Uppföljning av inköpsmeddelande.
Koordinera, styra och filtrera relevant information till våra lager
Ev. Utveckling och optimering av rutiner och processer.
Din profil
Du har en avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande.
Du har viss erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete.
Du är driven, analytisk och som självständigt kan ta ansvar för att driva en idé till avslut.
Du är duktig på att samarbeta med olika typer av människor, lösningsorienterad och mån om att hålla deadlines.
Du har väldigt god känsla för siffror och detaljer samt tackar inte nej till att arbeta med stora datamängder.
Du behärskar Office-paketet obehindrat och du har goda kunskaper i Excel.
Du har goda kunskaper i både tyska som svenska, både i tal och skrift.
Vi erbjuder
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt. Tjänsten är ett vikariat på heltid, start så snart som möjligt och kommer pågå i ca 8 månader.
Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden. Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen; unionenklubb_hk@lidl.se
Har vi väckt ditt intresse?
Vi hoppas det i alla fall! Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att fylla i formuläret och bifoga cv samt personligt brev via länken ”Sök nu”. Obs! Vi tar endast emot ansökningar som inkommer via denna länk. Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 9 november 2021. Som en del av rekryteringsprocessen kommer tester skickas ut till din mail. I många av våra rekryteringsprocesser genomför vi en bakgrundskontroll på slutkandidat innan anställning kan bli aktuell. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: Vanliga frågor och svar om bakgrundskontroller. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: jobbhk@lidl.se.
Välkommen med din ansökan