OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Rydells Försäljnings AB är en av
Sveriges ledande specialister på blommor i dagligvaruhandeln. Vi är idag
70 anställda och omsätter 220 miljoner. Vår anläggning ligger i
Vallentuna norr om Stockholm och hela verksamhetsområdet sträcker sig
från Stockholm, Västerås, Norrköping till Gotland.läs mer på
www.rydells.se
Retail Knowledge söker för Rydells:
Junior Controller Vallentuna
Vi utökar nu vår Controllerverksamhet och söker en driven och engagerad Junior Controller till vårt huvudkontor i Vallentuna.
Din nya arbetsplats
Rydells är ett familjeföretag med stolta traditioner och en positiv framtidsvision.
Här får du vara med och driva ett framgångsrikt företag med stor möjlighet att påverka.
Du får många duktiga kollegor som alla bidrar med sin kompetens och erfarenhet.
Rydells drivs som ett stort bolag men med familjeföretagets känsla.
Vi har ett läge norr om Stockholm som innebär gott om parkeringsplatser och
minimalt med storstadsstress.
Rollen
Arbetet innebär stor delaktighet i affären och att stödja affärsprocesser genom uppföljning av våra säljmål och budgetmål på kund-, distrikt-, region- och säljnivå. Samt följa upp och utveckla nyckeltal för vår säljorganisation och våra kunder. I det dagliga arbetet ingår även att vara ett stöd till Regionchefer, ledning och organisation med uppföljnings- och analysarbete. Du kommer även hjälpa till med prognoser, budgetering och att uppdatera våra kundsystem och CRM.
Du kommer att vara en del av driftledningen. Andra uppgifter för denna roll är:
• Uppföljning säljtävlingar
• Ta fram och presentera statistik för säljorganisationen.
• Vara en administrativ stödfunktion till vår säljorganisation.
• Följa upp våra lönsamhetsmål
Din profil.
Vi tror att det viktigaste är att din personlighet matchar oss som företag, controllerrollen innebär stor variation av uppgifter så nyfikenhet och flexibilitet är viktiga egenskaper för att trivas hos oss.
Vi ser gärna sökande med erfarenhet ifrån försäljning, ekonomi eller butik/ varuhus, gärna från företag inom B2C. Du har förståelse för budgetarbete och prognoser. Det är viktigt att du har förståelse för och är intresserad av att göra affärer.
Som person är du drivande, målinriktad och självständig. Du är analytisk och affärsinriktad i ditt arbetssätt och har en tydlig kommunikativ förmåga. Du trivs att arbeta proaktivt i ett högt tempo i en föränderlig miljö. Rollen kräver att du är van att arbeta med flera parallella projekt samtidigt och har en förmåga att prioritera mellan olika uppgifter. Det är meriterande om du har kunskap av ekonomi- och rapporteringssystem samt har goda kunskaper i Officepaketet. Du talar och skriver svenska obehindrat.
Retail Knowledge´s rekryterings process ser som följer:
1. Alla ansökningar läses och selekteras sedan till vår Video intervju via vår partner ZeroLime
2.Nästa steg är vårt psykometriska test ifrån Psykometrika.
3.Vi bokar intervju med de som går vidare.
4.Presentation av slutkandidater för Rydells
Välkommen att söka via vår hemsida www.retailknowledge.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Irina Backman
Fredrik
Caroline Gimmerborn
Daniel Paulus
Anders Fischer
Sarah Björklund
Åse Sverinsson
Unn Telge Gunnarsson
Sophia Braunstein
Kristel Karlsson