OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du en utbildning inom och stort intresse för ekonomi och administration och vill ta nästa steg i din karriär? Då har du chansen att vara en del av ett härligt och drivet team. Är du tillgänglig omgående, ansök redan nu då urvalet sker löpande!
OM TJÄNSTEN
Academic Work letar efter rätt kandidat till en Junior Controller tjänst. Kund är ett elbolag som hela tiden strävar efter att utmana branschen och för att bli bättre och mer hållbara. Deras vision är att göra det enklare för privatpersoner och företag att agera på ett mer hållbart sätt.
Har du ett intresse för ekonomi och vill arbeta som Junior Controller på en ekonomiavdelning? Då kan detta vara för dig. I denna tjänst kommer man tillhöra en avdelning med 20 kollegor, som är uppdelade i två mindre team. Du kommer främst att arbeta i ett tätt samarbete med kollegor på controlleravdelningen. Dina främsta uppgifter kommer vara att hantera fakturering, inkasso och controlling inom företaget. Det är en arbetsplats som genomsyras av hjälpsamhet samt god och avslappnad stämning. Arbetet kommer att vara flexibelt och det finns möjligheter att arbeta både på distans och på plats på kontoret i Södertälje.
Detta är ett konsultuppdrag där du kommer att arbeta heltid fram till och med juni, därefter finns det möjlighet till förlängning, beroende på hur kundens behov ser ut.
Du erbjuds
* Möjligheten att utvecklas i din karriär och utöka ditt nätverk
* En fot in på ett spännande bolag
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
I denna roll kommer du att vara involverad i månadsbokslutet, bilaterala avstämningar samt göra analyser av kraftnät. Vidare kommer du att arbeta administrativt och ansvara för inrapportering till olika myndigheter.
VI SÖKER DIG SOM
* Har en akademisk bakgrund inom ekonomi
* Har dokumenterad arbetslivserfarenhet inom administration eller ekonomi
* Talar och skriver obehindrat på svenska
* Har goda kunskaper i Excel
Meriterande:
* Om du tidigare har arbetat med reskontra och/eller fakturering
* Om du har erfarenhet av systemet Synergy
Som person är du:
* Kommunikativ
* Självgående
* Serviceminded
Övrig information
* Start: omgående
* Omfattning: Heltid, 6 månader
* Arbetstider: 08:00 - 17:00
* Placering: Södertälje
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231