OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till oss på Nexer Enterprise Applications AB som är en del av Nexer Group AB och tillhör Danir koncernen! Nexer Enterprise Applications är en global koncern som arbetar med rådgivning inom digitalisering, innovativa affärslösningar och implementering av ERP/CRM system inom Microsofts plattform. Idag har vi bolag i Sverige, England, USA, Brasilien och Indien men snart även i Portugal och Colombia. Vi omsätter i Sverige ca 200 mkr och i koncernen ca 360 mkr. Vårt mål är att växa kraftigt inom nya marknader och med våra kunder till en omsättning på 1 miljard. Vill DU vara med på denna resa finns fantastiska möjligheter att utvecklas med oss!
Om oss
Hos oss på Nexer finns en spännande blandning av den stora koncernens styrka med det enskilda bolagets entreprenörsanda. Vi är i ständig förändring och det händer alltid nya saker vilket leder till utvecklande arbetsdagar
Nexers ledord We love what we do, and we get it done! genomsyrar vårt arbete. Utifrån vår starka ambition och våra värderingar gör vi skillnad. Nexer stödjer t.ex. Star for life och Kodcentrum. Genom att jobba tillsammans med oss så jobbar du för en bättre morgondag.
Det här är ditt blivande jobb
I rollen som Junior Controller kommer du vara placerad i Göteborg och tillhöra ett litet ekonomiteam bestående av en ekonomichef och en ekonomiassistent. Tillsammans hanterar vi controlling (uppföljning, analys, budget och prognos), redovisning (kund- och leverantörsreskontra, löpande bokföring, månad/kvartals/årsbokslut) och ekonomisk rapportering. Vi har dessutom många trevliga kollegor i systerbolagen inom Nexer Group där det finns en större ekonomiavdelning. De hjälper oss med vissa delar men har främst hand om övriga bolag i Nexer Group koncernen. Vi rapporterar både till VD för Nexer Enterprise Applications samt Nexer Groups ekonomiledning som består av en koncernredovisningschef, controllerchef och CFO.
Ditt arbete innebär i huvudsak:
• Projektuppföljningar med våra uppdragsledare
• Projektadministration
• Kund- och leverantörsreskontra
• Fakturahantering samt uppföljning i ekonomisystemet
• Bankavstämningar och övriga avstämningar
• Behjälplig vid månads/kvartals/årsbokslut
• Analys och uppföljning
• Utveckla och dokumentera processer rörande ovanstående
Fördelning mellan administrativa och analytiska arbetsuppgifter är i dagsläget ca 75/25.
Vem är du?
Du har avslutat din högskole- eller universitetsutbildning eller har motsvarande arbetslivserfarenhet. Vi ser gärna att du arbetat minst två år i en liknande roll och kunskaper inom löpande redovisning är ett krav. Du skriver och talar flytande svenska och har en hög nivå på din engelska då vi har medarbetare som inte pratar svenska.
För att trivas i rollen är du positiv, nyfiken och strukturerad. Du tycker det är kul med ständig förändring och har förmågan att snabbt prioritera när det kommer ad hoc uppgifter. Du behöver vara effektiv och ha lätt för att lära då det är ett högt tempo hos oss. Självklart har du god kommunikativ förmåga och är en bra lagspelare.
Din ambition är att du vill lära dig nya saker, ständigt utvecklas och hitta nya, mer effektiva arbetssätt.
Excel används dagligen så det behöver du vara bekväm med. Det är en fördel om du kan Power BI.
Låter detta som något för dig?
Tveka inte att skicka in din ansökan. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Sista ansökningsdatum
2022-03-31
Anställningsform
Tillsvidaretjänst med provanställning 6 mån
Tillträde
Så snart som möjligt efter överenskommelse
Frågor?
Har du frågor och funderingar kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef, Rebecka Persson, på rebecka.persson@nexergroup.com. Har du däremot frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryterare Josefine Pettersson, josefine.pettersson@nexergroup.com